Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ananaskers


wendylieb123

Aanbevolen berichten

Ik heb dit jaar in de 2e week van maart voor het eerst ananaskers gezaaid.

Het heeft weken geduurd maar eindelijk zijn er hele kleine iniminie plantjes zichtbaar die voor mijn gevoel voor geen meter groeien. Is dit een trage groeier en klopt het dat het hele kleine plantjes, nou ja een steeltje van 2 cm met 2 hele kleine blaadjes, zijn.

 

Tevens een andere vraag ik heb zaden van de tomatillo pineapple en zaden van de ananas kers. Is dit nou hetzelfde of echt anders en zo ja hoe hoog worden ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gaat de groei heel snel, maar dan moeten ze wel op een zonnig en warm plekje staan.

Vraag 2: Tussen een tomatillo en een ananaskers is er een verschil, maar via afbeeldingen lijken de soort tomatillo pineapple en ananaskers hetzelfde. Misschien een andere benaming in het Engels?

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die groei herken ik wel.

langzaam. Maar eenmaal 'groter' komt het goed. Tot die tijd is het een teer plantje. ook de wat grotere planten die ik online had bestelt (10 cm) konden een verpotting niet waarderen. Jammer dat ik dat niet reclameren kan...Probeer 'm volgend jaar over te houden. is echt makkelijker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even gekeken op de website van Baldur. Als ik hier kijk: http://www.baldur-nederland.nl/onion/content/plant--und-verzorgingstips/fruit/ananaskers-(physalis-edulis)

dan denk ik dat het verschil met de tomatillo meerjarig versus eenjarig (annanaskers) is.

 

In ieder geval staat er bij Annanaskers eenjarig en bij de tomatillo - versie meerjarig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...