Geplaatst: 8 april 20169 j Beste leden, Afgelopen winter heb ik een aantal stamrozen in mijn tuin geplant. 7 in totaal. Ik heb ze in maart gesnoeid en 5 lopen nu mooi uit, maar twee blijven achter. Ik heb ze meteen veel water gegeven na het planten, maar de vorst heeft ze misschien toch beschadigd. Één stamroos is nog volledig kaal en ik ben bang dat deze dood is.Ik heb een kleine snee in de stam gemaakt en daar zit wel groen onder. Heb ik gewoon te weinig geduld of kan in deze stamroos beter vervangen? ik heb deze stamroos flink terug gesnoeid omdat een paar takken zwart gekleurd waren of met zwarte vlekken. Was hij misschien al ziek? Bedankt voor de informatie!
Geplaatst: 8 april 20169 j Waren alleen de takken zwart of zaten er ook zwarte plekken op de bladeren? Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Ik heb hem in december in de grond gezet en toen had hij al geen bladeren meer. Maar dat hadden ze allemaal niet meer.
Geplaatst: 8 april 20169 j Ik denk dat 'ie dood is. Hier maken alle rozen volop blad "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Ja de andere stamrozen doen het prima. Maar die in de voortuin hebben wat meer te lijden gehad denk ik. Morgen maar een nieuwe halen. Balen, maar je loopt dat risico toch altijd met planten. Het werk dat je ervan hebt is het meeste balen. Ik had expres eerst een stamroos geplant en daar om heen lavendel. Moet dus voorzichtig graven.
Geplaatst: 8 april 20169 j Auteur Nou het graven viel gelukkig mee, ik trok hem er zo uit. Morgen iets moois uitkiezen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.