Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bovenkant van de potgrond werd groen


Nieuw

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, na een lange periode ben ik weer terug. Vandaag dus net zag ik dat bovenkant van de potgrond hard en groen werd. Wat kan de oorzaak? Toen ik boven laagje er van wilde halen zag ik ondertussen ook dat iets binnen in aan het bewegen was, maar dat zie je niet meteen want het is heel erg klein en wit (beetje lang). Dus heb meteen hele grond weg gedaan en nieuwe gevuld maar om te voorkomen wilde ik aan jullie vragen waar ik mee rekening moet houden?

 

Al die tijd heb ik de pot binnen op de vensterbak gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is precies je probleem? Groene aanslag is meestal (altijd) alg, onschadelijk voor de plant. Groeit de plant niet goed, of maakt deze een zwakke indruk?

Verder is je zinsopbouw wat vreemd; is je tekst vertaald uit een andere taal?.....just curious.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik af en toe laten opdrogen. Ik weet niet of beetje geen schade geven dus daardoor had ik weg gedaan en komen die beesten ook door te nattigheid?

 

Als zo'n beest je planten niet opvreet moet je niet al te snel de boel weggooien, en van een beetje schimmel gaan je planten ook niet dood hoor. Wat Johmir eigenlijk al zei: als dat plantje het verder goed doet, is er misschien niks aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, sorry via tablet type luier en slechter. Het gaat om een citroen plantje met 5 bladeren (5e blaad is nog klein). Omdat plantje nog jong is was ik bang dat schade kon krijgen, maar jullie gaven al paar keer aan dat geen probleem is. Maar dan heb ik nog een vraagje hoe komen die beesten daar in terwijl de pot nooit buiten heeft gestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de grond bovenop groen wordt, kun je er de volgende keer beter een laagje brekerzand op gooien, dat droogt sneller en geeft minder snel alggroei.

Bewegende beestjes zou ik meteen verwijderen, waarschijnlijk een larve van een of ander insect, maar zolang je plantje groeit en niet aangevreten wordt, geen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...