Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Turkse raket (Bunias orientalis)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Maar even een eigen topic voor deze vaste plant.

 

Hij staat bij mij nou eindelijk dik een jaar op een goede plek in de tuin, half in de schaduw en in goede grond. En daar doet hij het goed!

IMG869677601432884266.JPG

 

Dit voorjaar heb ik 2 planten aangeaard, om de stelen en bladeren te bleken. Dat heb ik vorig jaar geprobeerd met een bleekpot zoals ik ook rabarber bleek. Maar dat werd een vieze bende met slakjes en wat rotte steeltjes:

IMG761183481427916480.JPGIMG808741121429978012.JPG

 

Nu mooier:

IMG363830021461078093.JPGIMG363994631461078103.JPG

 

De stelen waren naar beneden toe nog wel witter, en heerlijk knapperig en toch ook nog wel pittig. Lekker door de sla Volgend jaar ga ik ze allemaal aanaarden.

 

De rest van het voorjaar pluk ik er jonge bladeren van die samen met een boel andere vaste groenten door maaltijden gaan. De hele zomer bloeit hij wat, en doet hij verder niet veel. En in het najaar komt hij dan weer mooier op.

 

IMG169045321448788056.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik lees ook tweejarig tot blijvend ja. Ik ging er van uit dat hij vast was. Hier staat ie al meerdere jaren, maar niet op dezelfde plek (verpoot), dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het geen nieuwe plant was. Want ze zaaien ook goed uit.

Nu kan ik het beter bijhouden; ze staan nu op hun vaste plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...
  • 2 weeks later...

Hier zaaien ze zich uit, gaat vanzelf. Ik denk vooral niet te warm zetten. Ik weet niet meer hoe ik ze toen heb gezaaid... gewoon in een potje potgrond buiten denk ik.

 

Edit: ik heb even gezocht in mijn oudere berichten, en ik kom dit tegen:

De Turkse raket zaait vrij moeilijk, de grote zaden kiemen heel slecht. Ik heb afgelopen jaar 3 planten over gehouden, en heb ze van het weekend weer opnieuw gezaaid. We zullen zien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...