Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Basilicum verpotten/verspenen na ontkieming?

gemmab

Recommended Posts

Hallo lieve moestuin forum leden,

Ik heb zo'n twee/drie weken geleden (ik moet het beter bijhouden I know) basilicum gezaaid in een klein potje en die in mijn kweekbak in een zonnig raamkozijn gezet. Een week geleden (of iets langer) is het ontkiemt en ik dacht dat ik moest wachten tot er wat grotere bladen aan zaten voordat ik hem kan verspenen / verpotten, maar de groei staat nu al wat dagen stil. Volgens mij heb ik hem ook veel te dicht op elkaar gezaaid.

Ik ben een beginner en zou graag advies krijgen wat ik er nu mee moet doen!

Ik wilde hem oorspronkelijk in mijn zonnigste moestuinbak plaatsen, maar ik heb die in mijn fanatiekheid al vol gezaaid. Ik denk er nu over om hem in een grote pot op het balkon te plaatsen of binnenshuis te houden.

Hier is het schatje (sorry ik vind hem lief, kan er niks aan doen):

bas134831461151156.jpg

bas239491461151168.jpg

Alvast bedankt!

Edited by Guest

Ziet er perfect uit. Wel binnenkort tijd om te verpotten naar een grotere pot. De hele kluit in één keer, niet verspenen.

Er zijn meerdere manieren. Sommigen hebben één plant in een pot (A), anderen een hoop (B), wel met voldoende ruimte. Ik vind (B) makkelijker.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

Je kunt ook de kluit voorzichtig in twee (of drie) stukken verdelen, dan krijgen ze wat meer ruimte.

Al kan er dan wel een plantje sneuvelen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.