Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nogmaals hallo denk ik.


Lonaa

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Via google kwam ik opnieuw op dit forum uit en kwam tot de conclusie dat ik hier al een account had.

Maar, in tegenstelling tot toen, heb ik nu ook daadwerkelijk een moestuin(tje)!

 

Ook hebben we onze voortuin (op het noord-oosten) aangepakt. Daar liggen nu tegels en in een plantenbak de bosaardbei'tjes, wat afrikaantjes en iets dat ik gedefinieerd heb als 'tripmadam'.

 

In de achtertuin heb ik flink huisgehouden.

Terras opgeruimd, kruidentafel gemaakt, metermoestuin gebouwd, border onkruid (en zevenblad)vrij gemaakt en beplant, het gras moet nog gemaaid en de 3 m3 zand uit de voortuin ooit nog afgevoerd, maar het begint er aardig op te lijken.

 

De foto's zijn van vorige week en er is inmiddels weer eea veranderd.

Dit is mijn kruidentafel:

Lt1b4Fm.jpg

Er staat inmiddels flink meer dan op de foto te zien: Peterselie, Bieslook, Munt, Rozemarijn, Salie, Tijm, Marjoraan, Citroenverbrana, Rode basillicum en Dille.

Tevens ook op de foto, in de roze mand, Cherrytomaat en puntpaprika.

 

Dan, de border:

jHxeMrr.jpg

Van linksonder tot boven staat hier/is er gezaaid:

Zonnebloemen, lavas, heide, rode bessen stekken, zomerprei, spitskool, japanse wijnbes, pompoen, en een bloemenmix. Volgens mij met o.a. korenbloemen.

De zomerprei moet, als ze iets gegroeid zijn, in zo'n zelfde roze mand als de tomaat en paprika. Op diezelfde plaats kan er dan een courgetteplant, welke inmiddels al ontkiemd in een bakje achter het raam staat.

 

En het metertje:

EIKbNI8.jpg

Wat er nu in staat is radijs, snijbiet, wortel, sla, spitskool en peultjes. Op de foto ook nog pompoen, maar die is dus inmiddels verplaatst. De radijs en peultjes zijn al mooi opgekomen.

In de bak ga ik o.a. de komende zomer nog zaaien/planten: komkommer, klimcourgette, aubergine, bietjes, venkel. In een mand ga ik een poging doen tot pastinaak.

 

Verder heb ik op het terras nog 6 aardbeienplanten in een zak aan de muur, en een kleine border met bloemen.

 

Tot zover mijn iet wat lange introductieverhaal.

 

Ik hoop hier op het forum flink wat te leren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, je bent lekker bezig, welkom! Leuke hond ook!

 

(En heb je nu echt al een pompoen buiten staan?)

 

Dankje! Ik ben nog steeds verliefd op mn hond. Ondanks dat ze al m'n kleinfruit opeet en er een sport van maakt alles wat vliegt uit de lucht te happen.

 

En uh, ja. Ik heb inmiddels ook geen plek meer binnen. Weinig vensterbank waar zon staat en de katten mn planten niet aanvreten. Het is leuk als de pompoen het overleeft, maar zo niet, dan niet. Was meer een bijproject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...