tomvm Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 hallo, ik heb enkele puntprapika's staan.overal lees ik verschillende zaken om deze te snoeien, maar ik begrijp er niet veel van ik heb nu 1 stengel en die stengel staat nu op het punt dat er 3 bloemkopjes opstaan met elk blaadje.breek ik nu alle 3 deze bloemkopjes af en ook de volgende 3 reeksen van 3 bloemkopjes?en nadien laat ik telkens 1 bloemkopje staan van deze 3? mvg,tom Quote
AnnekeW Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Laat hem maar lekker zijn gang gaan. Niet snoeien en ook geen knoppen er uit halen. Quote
speets Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Misschien heb je hier iets aan: linkMaar dat is gericht op productie. Als je het voor de lol doet, kun je inderdaad ook alles laten zitten. Je mag het helemaal zelf weten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Toto Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Ik zou de eerste 2-3 bloempjes er af halen zodat de plant nog wat kan groeien, maar zeker niet van elke zijtak bloempjes afhalen! Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
tomvm Geplaatst: 23 april 2016 Auteur Geplaatst: 23 april 2016 er zijn 3 bloempjes (bolletjes). ik snoei dan bij het eerste setje van 3 bloempjes, gewoon alle 3 de bloempjes weg ? en bij het volgende setje van 3 bloempjes, doe ik dit nog eens? en bij het volgende setje van 3, laat ik de middelste staan en verwijder ik 1 van de 2 zijscheutjes, opdat 1 zijscheutje verder gaat groeien? ik merk ook op dat bij 1 plant er al heel laag 2 stengels groeien. Snij ik daar ook al 1 stengel af of laat ik die beter staan?indien jullie graag een foto willen zien hiervan, zodat jullie zien wat ik bedoel, dan doe ik dit graag hoor. mvg,tom Quote
Erny Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Denk dat het daar allemaal wel een stuk duidelijker van wordt. Het is mij trouwens nog erg onduidelijk waarom je de bloemetjes wilt weghalen of waarom je takken wilt wegsnoeien... Quote
pippi Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Het is mij trouwens nog erg onduidelijk waarom je de bloemetjes wilt weghalen of waarom je takken wilt wegsnoeien... Ik ging al twijfelen of ik het helemaal fout deed met mijn paprika's. Maar in die link die speets gaf staan allemaal instructies over dat je het zoveelste bloemetje van het zoveelste zijscheutje moet weghalen en volgens mij doet geen hond dat, toch? Wat speets al schreef, dat soort methodes is voor (massa)productie. Ik ben al lang blij als er bloemetjes komen, ik ga echt niet lopen knippen in een paprika. Quote
Toto Geplaatst: 24 april 2016 Geplaatst: 24 april 2016 De zijtak zeker niet afdoen. Als je een serre hebt kan je zelfs 3-4 zijtakken aanhouden. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.