Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten in potten


Fruitje

Aanbevolen berichten

Oei, ik kwam er gister achter dat ik een denkfout gemaakt had .

Ik ging ervan uit dat kleine tomaatjes groeien aan kleine tomatenplanten. Maar op internet vond ik dat de planten 2 meter kunnen worden. Tja ik ben duidelijk een beginner.

 

Ik heb Tiny Tim gezaaid en die blijft volgens mij klein.

Maar de anderen kunnen hoog worden: White Currant, Gardeners Delight en Yellow Pear.

 

Kunnen deze tomaten straks in de tuin in een pot of gaan ze dan geheid omvallen?

Hoe groot moet een pot zijn? Ik heb potten staan met een diameter van 40 cm en 50 cm die ik had willen gebruiken.

En altijd 1 plant per pot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor tomaten zoiezo 1 plant per pot. Voor de grotere rassen kan je gewoon 1 stok zoals anders in de grond steken aangezien een tomaat geen zijtakken heeft. De grootte van de pot lijkt mij meer dan groot genoeg. Hoe hoog zijn ze?

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog kerstomaatjes (een hogere soort) in grote emmers gezet, onder een doorzichtig afdak naast het huis en opgebonden aan een stevige bamboestok. Dat kan dus perfect. Op warme dagen hebben ze wel sneller water nodig dan wanneer ze gewoon in de grond zouden staan. De voorraad in zo'n pot is sneller op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had ik al mijn tomaten in potten. Je schijnt met minimaal 10 liter grond per plant te moeten rekenen; 20l is voor een stamtomaat (zo'n hoge die je aanbindt) nog beter.

 

Ik meng ook vermiculiet door de grond in de pot, zodat die het water iets beter vasthoudt. Verder gebruik ik dit jaar allemaal 30cm emmers (ik denk toch wel zo'n 20l inhoud).

 

Ik was/ben eigenlijk wel tevreden over de teelt van tomaten in potten!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com