edo Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Beste allen, Ik heb vorig jaar mei een druif geplant in mijn tuin. Hij groeide toen hard en kreeg veel bladeren. Ik heb 1 uitloper naar boven laten groeien en de rest weg gesnoeid. In februari heb ik 'm teruggesnoeid tot zo'n 60 cm boven de grond. In mei heb 'm gevoed met druivenmest en kalk. Hij begon weer uit te lopen, maar ineens stopte hij met groeien. En ik heb geen idee waarom. Onlangs heb ik 'm voor de tweede keer voeding gegeven, maar er gebeurt weinig tot niets. Ik geef 'm af en toe water, maar niet veel en niet vaak. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Bij voorbaat dank,Edo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Het klinkt alsof je hem wel heel veel voedingsstoffen hebt gegeven voor zo'n klein plantje, of zit ik er nu naast? Verder kan het zowel droogte als teveel water zijn. Een plant van die leeftijd heeft meer dan genoeg aan 1 hande kalk in februari en 1 handje koemestkorrels (zwakke meststof) in Maart/April. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Hij begon weer uit te lopen, maar ineens stopte hij met groeien.Edo, Zijn de bladeren nog wel helemaal uitgelopen en zo ja hoe zien die er uit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edo Posted June 10, 2011 Author Share Posted June 10, 2011 Wat bedoel je met uitgelopen bladeren? De bladeren zien er in eerste instantie goed uit, maar blijven klein. De eerste blaadjes worden lichtbruin, alsof ze zijn uitgedrood, en ook een aantal knoppen wordt bruin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts