Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Advies gevraagd wat in de kas te zetten


mariellexxx

Aanbevolen berichten

Ja, nu ben ik dan toch op een punt dat ik wat advies nodig heb van mensen die veel meer weten dan mij!

 

Ik heb voorgezaaid:

 

-stokslabonen (van plan na ijsheiligen de kas in)

-komkommmer (staan nog 1 keer af te harden, en gaan dan binnen nu en 1á 2 weken de kas in)

-trostomaat (van plan begin/half mei de kas in)

-cherrytomaat (wou ik de kas in maar heb ruimtegebrek!)

-cherry tomatenmix (wou ik de kas in doen maar ik denk dat ik daar geen ruimte voor heb)

-paprika (van plan de kas in te doen)

-watermeloen (moestuintje) (in grote pot/emmer in de zon!)

-spinazie, 4 plantjes maar (geen idee?)

 

Sla, uien, en radijs staan al in de volle grond in de kas dan.

 

Wat zet ik straks in de kas? Ik dacht zelf de komkommer, stokslaboon, en trostomaten, en dan de paprika natuurlijk.

Hebben jullie tips, misschien wil ik iets in de kas zetten wat niet handig is? De kleine tomaatjes zoals cherry en cherry mix kunnen ook in een pot toch? Evenals de watermeloen (die is pas net ontkiemd dus dat duurt nog even).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat de spinazie en bonen buiten beter staan heb ik al eerder gehoord! De meloen haat het dus beter doen in de kas?

Zoveel ruimte heb ik immers ook niet.

Als de spinazie en bonen de tuin in moeten, moet ik wel nog een stuk grond gaan bewerken, heb tuin genoeg maar hoe wat of waar weet ik echt niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, watermeloen, paprika, trostomaten en komkommer in de kas (laatste twee blijkbaar liever niet naast elkaar).

Spinazie, en stokbonen buiten, kunnen de bonen niet tegen een schutting ergens? Cherrytomaten in pot buiten (en straks in de zomer als het regent onder afdakje zetten).

 

Uien horen eigenlijk ook niet in de kas maar buiten in volle grond.

Sla en radijs zijn dan waarschijnlijk vroege teelt? De radijs oogst je straks gewoon en dan zaai je nog een rijtje buiten in volle grond uit.

Sla... als het nu nog kleine plantjes zijn kun je er diversen buiten in volle grond uitplanten, als het al kropjes aan het worden zijn dan straks oogsten en opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

 

De bonen dus toch buiten .. ik wou eigenlijk alleen mijn kas gebruiken omdat mijn kennis nog zo beperkt is, en ik in de tuin nog niet een stukje heb waar ik zo iets in zou kunnen zetten/zaaien.

Ik heb wel ruimte genoeg, maar ik weet ook niet welk stukje van de tuin zich hier voor leent... Ik zou een stuk gras eruit kunnen halen, en dan daar de bonen, spinazie en sla doen?

 

Dan moet ik die grond onder het gras ook eerst nog helemaal bewerken toch? Geen idee hoe ik dit moet gaan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de boel er toch wel vrij snel in moet zou ik voor een snelle manier kiezen; gras afsteken, paar zakken potgrond erbovenop en daar je plantjes inzetten. Of een houten bak maken/kopen, gewoon op dat gras zetten, volstorten met potgrond en daar lekker aan de gang. Maar wellicht hebben anderen betere ideeën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...