Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik ben Inge, moeder van 2 pubers, organisatieadviseur en sinds onze verhuizing 2 jaar geleden, samen met mijn man, medewerker in onze tuin om het huis.

Ik ben ooit begonnen als fervent 'balconier' - ik had een gemengd moestuintje met sering voor de sierwaarde en de bijtjes in een cementkuip op 3 hoog achter.

Na een huis en tuin-carrière beginnend bij een zwaar beschaduwde, door eiken omzoomde achtertuin van 3x3 (gemeente plantsoen), zijn we nu de trotse medewerkers van een huis met voor-, zij- en achtertuin op zand.

In het eerste jaar hebben we veel achterstallig onderhoud moeten doen, o.a. de laurierhaag drastisch gesnoeid - minus 1,5 meter bleek de tuin veel groter dan we dachten.

We staan nu midden in het tweede tuinseizoen en hebben de wintermaanden gebruikt om te dromen over een vijver in de achtertuin, een kas in de zijtuin en fruitbomen (leifruit) sierbloemen en groentebakken in de voortuin.

Maar ja, tussen droom en daad liggen wetten in de weg (Oeps, wat is ook al weer de afstand tussen straat en gevellijn ivm vergunningsvrij plaatsen van een kas???? ) en praktische bezwaren (de week telt 7 dagen van 24 uur, hoeveel houdt je over na aftrek van werk, huishouden en puberbesognes? )

De moestuin heeft op dit moment het formaat van bak van 20 bij 2 stoeptegels. In de de voortuin woekeren een bodembedekker en paardebloemen gebroederlijk zij aan zij en de achtertuin bestaat grotendeels nog uit gras en een oude appelboom

Tot zover,

Inge

Want tussen droom en daad

staan wetten in de weg en praktische bezwaren,

en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,

en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.

Willem Elschot (1882-1960)

Geplaatst:

Dag Erny,

dank je wel.

De titel is trouwens niet van mij, maar komt uit een gedicht van Willem Elschot (1882-1960), 'Het Huwelijk'. http://www.gedichten.nl/nedermap/gedichten/gedicht/32123.html.

Dit stukje spreekt me wel aan:

tussen droom en daad

De rest wat minder.......

Inge

Geplaatst:

Dag allemaal,

dank jullie wel voor het warme welkom!

Inge

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...