Jorg Geplaatst: 10 mei 2016 Geplaatst: 10 mei 2016 Voor mijn aardbeienstellingen en de regenton bij de tomatenkas maak ik momenteel gebruik van de Gardena watertimer T 1030 card voor het automatisch water geven via de druppelslangen. Helaas gaat de Gardena uit het assortiment en is de timer alleen nog bij een beperkt aantal shops te bestellen. Ik ben dus op zoek naar een vervangende watertimer voor e.v.t. vervolgprojecten. Het voordeel van de Gardena T 1030 card was dat deze een werkdruk heeft vanaf 0 bar. De meeste watertimers hebben een werkdruk van 0.5 bar. Aangezien ik gebruik maak van regentonnen en niet van het normale waterleidinggnet is dat (denk ik???) geen optie. Wel ben ik watertimers met een werkdruk van 0.1 bar tegen gekomen, mijn gevoel zegt dat dat nog wel zal gaan, maar ik heb er te weinig verstand van. 0.1 bar is 1 meter waterkolom, is dus tank op minimaal 1 meter hoogte? Mijn vragen zijn:– Zijn er alternatieve watertimers met een werkdruk van 0 bar bij jullie bekend?– Wie heeft er ervaring met een watertimer met een hogere werkdruk (0.1-0.5 bar) op een regenton of denkt dat een watertimer met 0.1-0.5 bar gaat werken? Quote
janhekman Geplaatst: 10 mei 2016 Geplaatst: 10 mei 2016 Voor mijn aardbeienstellingen en de regenton bij de tomatenkas maak ik momenteel gebruik van de Gardena watertimer T 1030 card voor het automatisch water geven via de druppelslangen. Helaas gaat de Gardena uit het assortiment en is de timer alleen nog bij een beperkt aantal shops te bestellen. Ik ben dus op zoek naar een vervangende watertimer voor e.v.t. vervolgprojecten. Het voordeel van de Gardena T 1030 card was dat deze een werkdruk heeft vanaf 0 bar. De meeste watertimers hebben een werkdruk van 0.5 bar. Aangezien ik gebruik maak van regentonnen en niet van het normale waterleidinggnet is dat (denk ik???) geen optie. Wel ben ik watertimers met een werkdruk van 0.1 bar tegen gekomen, mijn gevoel zegt dat dat nog wel zal gaan, maar ik heb er te weinig verstand van. 0.1 bar is 1 meter waterkolom, is dus tank op minimaal 1 meter hoogte? Mijn vragen zijn:– Zijn er alternatieve watertimers met een werkdruk van 0 bar bij jullie bekend?– Wie heeft er ervaring met een watertimer met een hogere werkdruk (0.1-0.5 bar) op een regenton of denkt dat een watertimer met 0.1-0.5 bar gaat werken?Bluemat Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote
dennis78d Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Nu heb ik niet altijd even goed opgelet bij natuurkunde op school...maar is de waterdruk aan de oppervlakte niet gelijk aan de luchtdruk? Die op zeeniveau al ongeveer 1 bar is? Dus op een meter onder water 1,1 bar? Of heb ik werkelijk niet goed opgelet Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/dennis78d/
scubapat Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Je hebt wel goed opgelet hoor, maar jij spreekt over absolute druk. TS had het over werkdruk... Quote
Ton D Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Hallo, volgens mij is deze timer nog goed verkrijgbaar. https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/bewatering-vijver/bewatering/sproeiers/gardena-watertimer-t-1030-card/4028614?channel_code=464&s2m_product_id=4028614 http://www.coolsound.nl/gardena-watertimer-t-1030-card-1830-29/P16692?gclid=CMCcyIm718wCFYidGwod5rsOCA succes met de aankoop. Quote
Ton D Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Nog even ter aanvulling: Ik gebruik dezelfde en hem op marktplaats gekocht. 2de hand maar als nieuw. €20,- en in de buurt. Als je hem niet meteen nodig hebt zou ik die sites in de gaten houden. Quote
Sparky Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Beste allen, Ik ben op zoek naar een timer die me elke 10 minuten een periode van zo'n 4 seconden water door laat of pompt. Weet iemand of onderstaande link een optie is? Ik kan het niet uit de productomschrijving halen namelijk.. Mocht iemand een alternatief weten, dan hoor ik dit heel graag. Bedankt alvast! http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/tuindecoratie/a1096867419-hozelock-aqua-control-pro-elektronische-watertimer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=13&casData=kOjtB5f4fMyiyDhmBX4fSbGyyY6i3cxbTQ2Yyt56MjcoKvMUaa7kTKmj8WLrhdoKrPybOQ0arm0u7TArmLnEgyBJlaOlFfjC12kHcQquqX6Q0kwwv-dYD3uaNAIz-yoLbcoRFGYR1ic-0WLGKPOO8dn6-mrzHrlkpwIpQU0Utx5moiu9mZN3QBFpsI5xVPTA7llIMUyh5rjkuKbEBsDIpHdwC_c0Qi_KyuJfqFJ6E-FRQqWX5zysMK9P5HEXS_JKScn0UzXWuh07VX9jw1pyqwAcu_vENmQ3uVjo9wF21npmtDZHZ_XRBTVzAAdVCMxLtpTaKfsKBgPZ_qzTg5fsRAfF9ZIJvT4_pWBhdNX6azhR9N9K1vm8Jettzp-kMirPCJxBuS33XjA0883IfUb6XD0VlX2dDlgdSCi6aoCHAGk Quote
RobO Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 ik denk t wel: manualje kunt minimaal 1 minuut water instellen maar met de "zuinige" instelling die minuut met een percentage verlagen, dus zeg 7 % van die minuut maar ik zou het even bij Hozelock vragen Quote
TomP Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Bij www.gardena-flymo-dealer.nl momenteel verkrijgbaar voor 49.95 ipv om en bij 80 à 85€. Gratis verzending in Nederland vanaf 50€ dus nog kleinigheid bij te bestellen. Tom Quote
Sparky Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Bedankt Rob en Tom! Ik heb hozelock een mailtje gestuurd. We wachten het even af.. Quote
Oudholland Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Ik weet niet of dat gaat lukken zo.Voor zover ik weet is de kleinst mogelijke instelbare tijdsinterval iedere 24 uur. En je wilt iedere 10 minuten voor 4 seconden water?Dat zijn 6 intervallen per uur x 24 = 150 keer water per dag, dus 150 afzonderlijke programma's. En dan ook nog eens maar 4 seconden per keer. Ik denk eerder aan een programma'tje op een computer of raspberry oid wat een elektronische klep aanstuurt. Alleen ben ik ook niet thuis in het programmeren dus daar kan ik je ook niet mee verder helpen. Oudholland Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Sparky Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Ik weet het ook niet Oudholland, maar in ieder geval lijkt het me niet zo dat je alle besproeingsbeurten als los programma moet zien. Je stelt een interval in, dus dat zou dan toch 1 programma zijn? Ik heb het bedrijf de vraag ook gestuurd, maar nog niets terug vernomen.. Quote
Nedlets Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Ik heb een watertime die om de 8 uur in te stellen is. Dus 8 - 16 - 24. Maar deze is niet werkzaam op lage werkdruk. Maar goed, neemt niet weg dat ze er wel zijn. (ik weet even niet welke ik heb, maar het is een van gardena. Op tapwater gebruik ik hem) Quote
Gwen Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Ha, Moet deze timer ook aangesloten worden op een dompelpomp als ik water uit een regenton haal? Zo ja, welke pomp is dan goed? Gwen *edit* zojuist een tweedehands Gardena watertimer T 1030 card voo 65 euro gescoord. Hopelijk werkt die goed. Quote
RobO Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 bedoel je de watertimer in de leding van de pomp? zou ik niet doen want dan kan de pomp zijn water niet kwijt als de timer dicht staat(mocht je toch willen pompen, wij gebruiken goedkope bilgepompjes linkje) Quote
Gwen Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Ha, Hoe krijg ik dan het water uit de ton? Met een kraantje? Welke past dan op de timer? Gwen Quote
RobO Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 kraantje onderin met een slangkoppeling is ok als je niet wilt boren kun je ook hevelen: slang in ton tot op de bodem, aanzuigen (of helemaal onderdompelen) en dan vol naar watertimer die laag zit daarna naar je kas/tuin/zwembadje Quote
Gwen Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Ha, Dat hevelen is een hele goede tip, stel ik vind geen geschikte ton. Gaaf! Dank voor je input. Gwen Quote
Pascalnl Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik heb een chromen kraan van de bouwmarkt op deze waterton aangesloten met daaraan een T1030: https://www.voertonnen.nl/regentonnen/200-liter-regenton-smart Het schroefdraad van de Smart regenton is 3/4. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.