Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Planten buiten 's nachts?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Dit is het eerste jaar dat ik met tuinieren bezig ben en ik werk met potten. Laten jullie deze 's nachts al buiten staan? Ook aankomende nacht?

De afgelopen paar dagen zette ik ze onder de veranda tussen de tafel en de bank met een plastic zak erover heen gespannen (een stukje erboven zodat ze nog lucht krijgen) maar vandaag heb ik ze verpot en nu zit ik dus met 9 grote potten, dat gaat niet passen... Hoe doen jullie dat?

 

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Loes,

 

Ik heb courgette, komkommer, sla, pompoen, tomaat en paprika.

 

De paprika heb ik inmiddels al opgegeven en de komkommer en sla staan al heel lang in de hoek van de veranda 's nachts, dus eigenlijk gaat het alleen om die anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe koud het daar bij jou wordt, maar de sla kan er sowieso wel tegen. Als je er niet gerust op bent haal je de andere planten voorlopig 's nachts binnen tot de temperatuur weer wat stijgt. Mijn tomaten staan al in de volle grond, maar de courgettes en komkommer heb ik nog binnen staan, die ga ik eind volgende week, als het weer warmer wordt buiten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik dek niks af. Alles aan warmte-minnend spul dat al in de volle grond staat (tomaten, paprika, ananaskers) moet het maar zien te redden. Het gaat niet vriezen immers. Maar, die planten staan al anderhalve week in de grond, dus ik mag er ook wel vanuit gaan dat ze tegen een stootje kunnen.

 

Ik heb alleen wel zonet wel wat hele jonge plantjes terug in een mini-kasje gezet. En ik heb mijn aardappels-uit-zaad-zaailingetjes naar binnen gehaald, want daar ben ik heel zuinig op, die mogen een paar dagen binnen op de vensterbank.

 

(Het is trouwens al wel goed koud buiten zeg! Ik liep net dus even de tuin in, brrr, er staat een soort poolwind. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie pippi, en het was inderdaad al koud!

 

Ik heb ze voor vannacht nog even tussen de bank en de tafel onder de veranda geschoven en afgedekt met plastic zakken, hopelijk was dat een goede keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...