koolrabi Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Nog even afwachten lijkt me. Die voorspellingen tegenwoordig...Het kan soms zo anders uitpakken dan gedacht. Ik duim voor droog weer. Wij hebben hier vaak droog weer gehad als het overal regende. Maar of dat voor Groningen ook geldt? Daar valt er nogal eens wat geloof ik. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Erny Geplaatst: 20 juni 2016 Auteur Geplaatst: 20 juni 2016 Hangt ook een beetje af van uit welke windrichting de buien komen... "Alle Scheisse komt uit Peize" zeggen ze hier... Maar vaak breken de buien ook juist uiteen boven de Piccardthof... Het lijkt me wel handig om vast te polsen wat een plan B zou kunnen zijn en eventueel inventariseren wie er ook op zondag bij zouden kunnen zijn. Mn huisje is klein (5 zitplaatsen nu) dus wordt wel wat krapjes als we daar met zn allen in moeten zitten.Mn parasol is niet waterdicht, dus als iemand nog een waterdicht partytentje heeft staan?Dat zou het droge oppervlak vergroten en dan is het met wat regenbuien wel te doen denk ik.Regenlaarsjes en jasjes aan, pluutjes mee... Pan soep erbij. Alleen is alles wel een stuk troostelozer dan met een zonnetje erbij helaas. We houden het in de gaten en hopen dat het regenfront nog wat dagen opschuift. Verder hebben we geluk want het werk aan het bruggetje bij de "achteringang" aan de kant van het Stadspark (Bruilweering) is nét klaar. Dus men kan nu weer gewoon met de auto op de parkeerplaats komen. Die ingang is het dichtst bij mijn huisje. Verdere details over hoe en wat en waar komen nog. Quote
koolrabi Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 @Erny ik laat het graag aan jou over. Als het weer uitdrukkelijk beter lijkt op zondag dan is dat natuurlijk te prefereren. Ik kan ook zondag, maar heb een voorkeur voor zaterdag. En ik blijf duimen voor mooi weer. Want een zonnetje op al dat moois in de Piccardthof is natuurlijk niet te versmaden. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ciska Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Ik ga ook voor zon! en volgens buienradar en agriholland bestaat er een grote kans op droog weer...of het ook zonnig zal zijn, is de vraag Laten we nog even afwachten, wat koolrabi zegt...wij kunnen beide dagen wel. maar ook hier heeft zaterdag de voorkeur. Quote
loes Geplaatst: 21 juni 2016 Geplaatst: 21 juni 2016 het weer lijkt nu voor zaterdag weer prima. vrijdag wel slecht weer, hopelijk verdwijnt dat ook nog. Quote
Ciska Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Nog twee daagjes... Wie neemt er eigenlijk wat mee? Ik ga een cake bakkenDe thuiskok wil iets voor de lunch maken, maar weet nog niet wat... Quote
Erny Geplaatst: 22 juni 2016 Auteur Geplaatst: 22 juni 2016 Ja, het slecht weer front is gelukkig naar voren geschoven. En Loes, vrijdag lijkt het vooral 's morgens te vallen, 's middags lijkt het nu droog te blijven. Misschien is het handig dat jullie (iedereen die van plan is te komen) mij allemaal, behalve Loes want die weet de weg, een pb sturen zodat ik jullie dan de exacte adres gegevens kan doorgeven. Weten we al wat we gaan eten die dag? Even een overzichtje daarvan is ook wel handig lijkt me. En een vraagje, mocht iemand met auto nog langs een Gamma oid komen... ik kan altijd wel een paar zakken potgrond gebruiken. Ik reken dan zaterdag met jullie af. Potgrond aanvoeren op de fiets lukt dus niet. En bij de ingangen van het complex staan karren om spullen op het terrein te vervoeren (en heb ook een fietskarretje dus kan jullie spullen ook komen halen. Quote
loes Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 ik was ook van plan iets voor de lunch en iets lekkers mee te nemen. brownies of koekjes bakken, voor de lunch nog even kijken. moet het donderdag al klaarmaken dus mijn eerste plan gaat niet lukken. Ja, het slecht weer front is gelukkig naar voren geschoven. En Loes, vrijdag lijkt het vooral 's morgens te vallen, 's middags lijkt het nu droog te blijven. de weergoden lijken ons goedgezind Quote
Erny Geplaatst: 22 juni 2016 Auteur Geplaatst: 22 juni 2016 Niet dat ik weet, eventueel had ik dat dan gedaan. Tomatensoep en Turks Brood erbij.Maar als de thuiskok een beter soepje heeft (dat kan al snel want die van mij zou uit 'n pakje komen) dan graag. Verzin ik wel weer wat anders. Quote
Ciska Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Thuiskok geeft aan dat ie wel een pan met soep wil maken...met soepstengels. Tomaat of kip? Ik maak er een brood bij.... Quote
loes Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 genoeg brood om ook wat smeersels mee te nemen? of dat erny nog turks brood meeneemt?dan kan ik wel een bakje hummus en nog iets anders maken. Quote
Erny Geplaatst: 22 juni 2016 Auteur Geplaatst: 22 juni 2016 Oh dat is een moeilijke keuze... ben dol op allebei... mn twee lievelingssoepen Daar moeten maar even meer mensen meestemmen. En we zijn waarschijnlijk maar met zn vijfjes dus de pan hoeft niet vreselijk groot te worden. Ik rij onderweg daarheen wel bij de Nazar langs voor vers Turks Brood, genoeg voor lekkere smeersels. Quote
CherryCharlie Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Ja verdikkie. 25 juni. Dan zit ik dus ergens op een eiland ofzo. Wachten op de volgende forumdag... Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
koolrabi Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Tomatensoep is mijn favoriet. Echt mooi tuinsoepje voor een zonnige dag. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ciska Geplaatst: 23 juni 2016 Geplaatst: 23 juni 2016 Tomatensoep it is.......Neem maar extra brood/ toast mee....dan kunnen de dames volop smeren Ik maak een brood a la campagne, vult dus lekker Quote
Ciska Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Sorry mensen, de thuiskok heeft besloten dat het kippensoep wordt.. wel versgemaakt Quote
koolrabi Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 Ik ben van plan te komen tussen 11 en 12 uur. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
loes Geplaatst: 24 juni 2016 Geplaatst: 24 juni 2016 ik tussen 12 en 13 denk ik. ligt een beetje aan het weer (of ik op de fiets kom of een lift regel) de hummus is in ieder geval klaar. brownie ook. ruilgoed staat al bij erny. morgen vroeg de rest nog ff afmaken daar heb ik nu geen zin meer in. Quote
Erny Geplaatst: 24 juni 2016 Auteur Geplaatst: 24 juni 2016 Tot morgen allemaal! Ben benieuwd wat het weer gaat doen. Quote
koolrabi Geplaatst: 25 juni 2016 Geplaatst: 25 juni 2016 Het weer heeft zich mooi aan ons programma aangepast vandaag. Net toen wij onze rondleiding van Erny hadden, door de prachtige lanen van Piccardthof, langs mooie tuinen en kruidenpaden, en nog veel meer, bleef het droog en aangenaam. Wat een mooie locatie daar om een moestuin en een landje met een huisje te hebben!Onder de koffie wat druppels, maar geen probleem. De parasol deed haar werk. En na alles genoten te hebben aan drankjes, hapjes, soepjes begon het wat harder te regenen. Echt time to go. Het was weer een geslaagde noordelijke moestuinforum(mid)dag. Mooie zaden en planten geruild. Leuk informatie uitgewisseld. Nieuwe ideeen opgedaan. Er ging weer een wereld voor je open daar in de Piccardthof. Dank Erny voor de gastvrijheid en voor je gulle gaven. Sterkte met de nattigheid en de slakkenjacht. Dank ook aan de anderen. Samen hebben we er een leuke dag van gemaakt. En goed van eten en drinken. Gelukkig heeft Erny de foto's nog. Voor herhaling vatbaar. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ciska Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Hallo allemaal,Ook vanuit Drachten allemaal hartelijk dank voor de mooie dag!Wij hebben onze ogen uitgekeken op de piccardshof, wat een mooi plek om te vertoeven..Erny dank voor de rondleiding...je hebt daar een super mooi plekje, de peper plantjes staan al van hun voeding te genieten. Ook Loes bedankt voor de aardbei plantjes en de knoflook bieslook...wat een monster! Die gaat vandaag de grond in. Koolrabi bedankt voor de zaden, ook al ben ik geen fan van tuinbonen (jeugdtraumas ) De thuiskok zal er volgend seizoen vast van gaan genieten. Ook bedankt voor al het lekkers....Loes' wij willen graag het recept van de hummus, de paprikasaus en natuurlijk de brownies...die vond ik ook erg lekker, met harde stukje koolrabi, ik zou graag het recept van die drank willen. Moet ik alleen nog achter een kruid aan...maar dat komt goed. De Kruidhof zal vast wel wat hebben Erny, hoe was de jacht afgelopen nacht? Quote
loes Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Super dag gehad! Het weer werkte inderdaad uitstekend mee en de tijd vloog om. ik ben al vaker op de piccardthof geweest maar toch met zo'n wandeling en een praatje hier en daar zie je toch weer hele andere dingen. Het zien van alle tuintjes en kletsen met mede moestuinders leverde weer leuke ideeën op voor volgend jaar. mijn ruilaanwinsten moeten de tuin nog in, zo eens kijken of ik daar energie voor kan vinden. Ik ben ook benieuwd naar de recepten is er ook een recept van het brood ciska? Mijn recepten:Voor de hummus heb ik dit recept gevolgd: http://ikbenirisniet.nl/2015/02/16/recept-de-beste-hummus-ooit/ Paprikadip: 1 paprika grillen en ontvellen(bijvoorbeeld zo), dit in de keukenmachine pureren met +- 100gram fetta, teentje knoflook, pepertje (of sambal) naar smaak en een beetje zout. normaal zou ik er nog wat citroensap bij hebben gedaan maar op de een of andere manier viel de dip al dunner en zuurder uit dan zou moeten Brownie was inderdaad erg goed gelukt! het was het smeuige brownie recept van laurasbakery met op het laatst nog een handje choco chips erbij. Gebakken in een aluminium schaaltje voor de oven/bbq die nu overal te koop zijn, ideaal om mee te nemen. Quote
Ciska Geplaatst: 26 juni 2016 Geplaatst: 26 juni 2016 Oeh thanx... kan de thuiskok aan de slag... Het recept van het brood? Nee ik heb het meel bij de welkoop vandaan...mix voor Roggebrood " pain au seigle" je kunt voor de oven verder het recept aanhouden op de achterkant van het pak. Lekker gemakkelijk Is wat zuurdesemachtig en vult als een tierelier... ik vind het lekker brood... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.