Geplaatst: 27 mei 20169 j Vorig jaar heb ik een wormenbak opgezet, deze doet het op zich prima maar de laatste weken heb ik last van massa's muggen die er uit komen.Zodra ik het deksel optil komt er een zwerm muggen op me af. Ik had verwacht dat dat wel over zou gaan en heb het deksel er vanaf gelaten.Maar helaas, die krengen blijven er uit komen. Het deksel ligt er normaal nooit helemaal op, houd een gleuf van 1 cm open voor wat verse lucht. Heeft iemand enig idee wat ik tegen die muggen kan doen?? De inhoud van de bak is redelijk droog en zit vol met wormen. mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Geplaatst: 27 mei 20169 j Watvoor soort muggen? Steekmuggen lijkt me onwaarschijnlijk wanneer je bak aan de droge kant is. Maar er zijn nog veel meer soorten. Of misschien geen muggen maar vliegen, bijvoorbeeld fruitvliegjes? Deksel eraf zou ook mijn eerste ingeving zijn. Dan kunnen de volwassen muggen/vliegen wegvliegen voordat ze eitjes gaan leggen. het duurt dan nog een tijdje totdat de laatste eitjes zijn uitgekomen. Daarnaast achterhalen met wel soort je te maken hebt zodat je gericht kan aanpakken: de bak droger houden of juist natter, warmer of juist kouder, enzovoort. Voorkomen de beste methode, de deksel een stukje open geeft waarschijnlijk genoeg ruimte om binnen te vliegen. horgaas over de bak kan dit voorkomen. Maar dan moet je wel eerst van de huidige plaag af raken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.