Thinkpad Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Mijn hoogstam kersenbomen hebben jaarlijks last van de kersenvlieg, bladluis.nu wil ik deze gaan spuiten, echter ik vraag mij af hoe ik boven in de top van bomen kom. Heeft iemand ervaring met het spuiten van hoogstam bomen? Quote
japie101 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Hoogwerker huren? Voorkomen is beter: maak schuilplaatsen voor oorwurmen, en plant bijvoorbeeld oost Indische kers. Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
pippi Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Wat Japie zegt. Of koop lieveheersbeestjeslarven en zet die erin. Als je met gif gaat spuiten blijf je het probleem houden, en dan moet je jaarlijks gaan spuiten. Probeer liever te achterhalen waarom de boom zo vatbaar is voor plagen en pak het probleem zelf aan, niet het symptoom. Quote
mkleinman Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Wij hadden elk jaar last van bladluis in onze appelboompjes. Sinds dat wij onder de appelboompjes lavendel hebben staan als bodembedekker is het probleem gelukkig weg. Meer tips vind je hier: http://www.duurzaamthuis.nl/bladluis-bestrijden-op-planten Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Thinkpad Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Natuurlijke vijanden inzetten zou gaan,welke natuurlijke vijand is voor de kersen vlieg?Je kunt ook biologische middelen spuiten, de vraag is eigenlijk hoe kom je boven in die boom,een hoogwerker is geen goed idee. Quote
Frans Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Misschien een zelfaanzuigende benzine-hogedrukreiniger gebruiken ? Ik zag zoiets al eens eerder op een youtube filmpje. Uiteraard niet zo idioot stom werken als de man in het filmpje zonder een goede adembescherming en beschermende kleding te gebruiken maar dat spreekt wel van zelf denk ik. Op onderstaande site staat denk ik een bruikbare en tevens betaalbare met een goede omschrijving maar als je even via Google zoekt vind je hem al voor 199 euro. http://www.rimaracingproducts.nl/webshop/nl/165-hogedrukreiniger-met-benzinemotor-zelfaanzuigend.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.