Nick1983 Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Geplaatst: 15 juni 2016 Hartelijk dank om te reageren.Het is inderdaad een les voor volgend jaar. Volgend jaar zou ik dan deze beter rechtstreeks in de grond planten, en zonder afdak zodat er meer zon aan kan. Of eventueel zo een kweektent te gebruiken. Iemand ervaring met dit? Ik heb deze potgrond gebruikt.https://www.brico.be/nl/tuin-buitenleven/planten-potten/potgrond/base-line-universele-potgrond-40-l/5095964Volgend jaar een andere potgrond gebruiken met meer voedingstoffen. @ErnyIk heb er ook veel geplant met het gedacht dat er tenminste wel 1 of 2 zal lukken Quote
AnnekeW Geplaatst: 15 juni 2016 Geplaatst: 15 juni 2016 Nu staan ze allemaal te krap en wordt het allemaal niks. Waarom doe je niet het volgende? : 4 ruime potten halen met gaten aan de onderkant + 4 zakken goede potgrond. De 4 mooiste planten uitzoeken. De rest zet je naast je afdakje, of gooi je weg. Die 4 planten geef je een ruime pot, goede grond en lekker de ruimte. Moet je eens zien hoe ze zelfs nu nog kunnen opknappen. Of je zet die 4 planten in de volle grond. Waarom zo strak vasthouden aan ' ik heb het nu eenmaal zo gedaan, jammer dan'? Quote
Nick1983 Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Geplaatst: 15 juni 2016 Ik heb de beste planten niet meer onder het afdak geplaatst, misschien dat het zal beteren Quote
Bubbels Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Het afdak is voor zulke zwakke planten juist veruit de beste plek. Als hier een goede regenbui overheen klettert en daarna warmen ze gelijk weer op (wat de afgelopen week vaak het geval was) is het wachten op aardappelziekte. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.