Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hartelijk dank om te reageren.

Het is inderdaad een les voor volgend jaar. Volgend jaar zou ik dan deze beter rechtstreeks in de grond planten, en zonder afdak zodat er meer zon aan kan. Of eventueel zo een kweektent te gebruiken. Iemand ervaring met dit?

181203873761466011776.jpg

Ik heb deze potgrond gebruikt.

https://www.brico.be/nl/tuin-buitenleven/planten-potten/potgrond/base-line-universele-potgrond-40-l/5095964

Volgend jaar een andere potgrond gebruiken met meer voedingstoffen.

@Erny

Ik heb er ook veel geplant met het gedacht dat er tenminste wel 1 of 2 zal lukken

Geplaatst:

Nu staan ze allemaal te krap en wordt het allemaal niks. Waarom doe je niet het volgende? : 4 ruime potten halen met gaten aan de onderkant + 4 zakken goede potgrond. De 4 mooiste planten uitzoeken. De rest zet je naast je afdakje, of gooi je weg. Die 4 planten geef je een ruime pot, goede grond en lekker de ruimte. Moet je eens zien hoe ze zelfs nu nog kunnen opknappen.

Of je zet die 4 planten in de volle grond.

Waarom zo strak vasthouden aan ' ik heb het nu eenmaal zo gedaan, jammer dan'?

Geplaatst:

Het afdak is voor zulke zwakke planten juist veruit de beste plek. Als hier een goede regenbui overheen klettert en daarna warmen ze gelijk weer op (wat de afgelopen week vaak het geval was) is het wachten op aardappelziekte.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...