Bliecksje Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 (edited) Mijn appelboompje ziet er niet echt al te best uit... Weet iemand of hij nog te redden valt? Vorige jaar is hij in de zomer ook plots al zijn bladeren verloren. In het voorjaar was hij precies terug goed vertrokken, maar helaas staat hij er nu zo al een goede maand zo bij.. Zou een laagstam jonagold moeten zijn. Heb nog een 2de appelboom staan zo één met 4 of 5 verschillende soorten deze doet het wel goed. Boompjes staan er beide nog maar van begin vorig jaar. Edited June 16, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Heeft u misschien foto's? Staat het boompje in de volle grond of in pot? Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliecksje Posted June 16, 2016 Author Share Posted June 16, 2016 Ja excuseer, ik was nog even aan het uitzoeken hoe ik foto's moest plaatsen.Bij deze staan ze er erbij, ze staan in volle grond, bij het planten een hoopje compost er rond gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Zit er op de stam misschien een rare plek ( lijkend op houtrot? ). Zo op de foto vind ik de boom heel erg kaal, ik had veel meer bladeren op veel meer plekken verwacht. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliecksje Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 Ik ga eens rond de stam kijken,Er stonden heel wat bladeren op, alleen zijn die plots afgevallen.. En heb geen idee waarom..Misschien te droog gestaan, zou hij dan opnieuw beginnen met blad aanmaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 19, 2016 Share Posted June 19, 2016 Andere mogelijkheid; Misschien van de winter of voorjaar de boom stevig bemest? Kans bestaat ook dat de wortels daardoor nauwelijks water op kunnen nemen. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted June 19, 2016 Share Posted June 19, 2016 Aan de foto's te zien is er wel dringend behoefte aan wat mest, ook het gras ziet er treurig uit, lijkt op een schrale grasmat die honger heeft.Net zoals je appelboompje. Mijn advies? Mest oplossen in een gieter water en ruim om de boomspiegel gieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bliecksje Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Ik heb het boompje verwijderd aangezien het volledig los stond. Weet niet of de foto scherp genoeg is, maar onderaan de stam is die precies rot.Te nat gestaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Te vochtig gestaan zou een oorzaak kunnen zijn. Dit kan je vrij snel controleren. Als je twee spades diep schept, zie je dan grondwater binnen sijpelen? Of de laatste paar weken veel hoosbuien gehad? Je zou nog kunnen proberen om het appelboompje in een pot te plaatsen en daarna radicaal terug te snoeien, misschien dat hij daarna weer uitloopt. Aan de andere kant is het makkelijker en sneller denk ik om een nieuw boompje te halen. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts