bonnie f Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Ik heb 2 rankende courgettes. 1 daarvan doet raar, de ander is normaal.Groeit als kool maar maakt rare bloemaanzetten. De meeste lijken dubbel. Alsof 2 stelen en bloemen aan elkaar zijn gegroeid.Ziet er vreemd uit. Foto is lastig te maken maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Als je het steeltje beter zou bekijken zou je zien dat het 2 aan elkaar gegroeide steeltjes zijn/lijken.Wie weet wat dit is?Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Heb ik ook, geen idee hoe het komt.Misschien een siamese tweeling Kijken wat het wordt.Laat tzt wel weten hoe die van mij ervoor staan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 Heb ik ook, geen idee hoe het komt.Misschien een siamese tweeling Kijken wat het wordt.Laat tzt wel weten hoe die van mij ervoor staanLeuk, zo'n afwijking. Heb je een foto van die van jou? Heb je een gewone of een rankende courgette? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 misschien een verdwaald zaadje geweest in je zakje van een uitheemse soort. Ik had ooit pattisons dacht ik en bleken het een soort van pompoen zaadjes te zijn. Soms zit er wel eens wat anders in zo'n zakje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Bij onze courgettes komt het ook heel af en toe voor... bij mannelijke bloemen... en t zijn toch echt courgetteplanten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Heb het ook gehad, bij de mannelijke bloemen inderdaad. Het is niet iets anders want ik heb van dezelfde plant ook gewone courgets geoogst. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts