Geplaatst: 18 juni 20169 j Allereerst een linkje.. https://www.hornbach.nl/shop/Lamellentuinscherm-180-x-180-cm-onder-keteldruk-geimpregneerd/3872615/artikel.html Omdat ik niet al te veel te besteden heb wilde ik voor het dakterras deze schutting halen. Nou staat er al een hekwerk.. Zou ik die schutting, en hoe, tegen dat hek kunnen plaatsen? Andere tips/alternatieven zijn uiteraard ook altijd welkom!
Geplaatst: 18 juni 20169 j Dat lukt wel. Vastzetten zou je met tie wraps kunnen doen. Een paar onderaan en een paar zo hoog mogelijk.
Geplaatst: 18 juni 20169 j Dat hangt wel een beetje af van de bevestiging van het hek zelf én hoeveel wind je gemiddeld hebt. Anders heb je een los hek met schutting dat naar beneden valt... Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 19 juni 20169 j Is een zichtdoek niet iets voor je? Zoiets als https://m.bol.com/nl/p/intergard-tuinscherm-zichtdoek-zichtbreeknet-2x10-m/9200000014385066/?tpsQuery=/N/0/Ntt/intergard%20tuinscherm/sf/trueMakkelijk te bevestigen met bijvoorbeeld tywraps.
Geplaatst: 19 juni 20169 j Tie wraps zou ik niet gebruiken, die verouderen en breken na een tijdje af. Het is sowieso lastig advies te geven, want het is niet te zien hoe het huidige hekwerk is verankert en hoe sterk het is verankert.Als het sterk genoeg is dan zou je een scherm kunnen vastzetten met zadels of uitlaatbeugels op het horizontale pijpwerk van het huidige hekwerk.De schermen mogen echter weer niet te hoog boven de bovenste bevestiging uitsteken als je zonder palen werkt, want dan hebben ze geen genoeg ondersteuning aan de bovenzijde.Verder vind ik je keuze qua scherm ook niet optimaal, want het lijken mij heel erge windvangers, waar nauwelijks wind doorheen kan.Ik heb hier meegemaakt bij een schutting waar wel wind doorheen kan (om en om aan elke kant planken), dat met een behoorlijke storm er gewoon aan de bovenkant een stuk uit een afscheidingsmuur werd getrokken waar de laatste paal aan vast zat.Bij het scherm wat jij hebt gekozen zullen nog meer krachten op de verankeringen komen te staan bij een flinke storm, als de schutting die ik heb staan. Moet de schutting trouwens zo hoog zijn, of kom je ook weg met een lagere schutting?Als het puur om het gezicht gaat, dan zou je eventueel ook het deel tussen de horizontale liggers kunnen bekleden met hout.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.