Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Leuk dat er een 'voordeur' is op dit forum! Ik ben Melek en ik vind het heerlijk om in de aarde te wroeten en mijn eigen groen te kweken! Het is tegenwoordig hip, maar toen ik als student Rechten in de binnentuin pepers en sla kweekte, was ik alles behalve hip. Inmiddels zijn we al een paar decennia verder (mijn hemel, ben ik echt al zo oud???!) en heb ik een moestuintje. Ik tuinier in Landsmeer waar ik met man en twee kinderen woon.

Helaas kan ik door fysieke ongemakken niet zo veel tijd doorbrengen in de tuin als dat ik zou willen, maar ach. Alle beetjes helpen. Het liefst wil ik ooit zelfvoorzienend zijn, maar dat is vooralsnog een kweekfantasie.

Ik tuinier al zo lang ik een jaar of 15/20. Maar dat betekent niet dat ik bijster goed ben of heel erg groene vingers heb. Ik doe het wel met heel veel plezier. Eten smaakt me ook veel beter als ik het van zaad tot plant heb kunnen koesteren in mijn eigen tuin. Tips en trucs zijn nog steeds welkom!

Hier is mijn zoontje bezig om mijn plantjes te verdrinken...! image60621466492479.jpeg

Dit is een stuk grasveld wat afgelopen weekend heeft plaats moeten maken voor een uitbreiding van het stukje moestuin image48901466492481.jpeg

Dochterlief vond het natuurlijk mega interessant om met mama's laarzen aan een beetje te poken in de verse aarde. image15961466492483.jpeg

De buurtkikker die het samen met z'n familie en vrienden heerlijk toeven vindt in onze tuin

image95671466492480.jpeg

Geplaatst:

Hallo Melek, wat leuk dat je je tuinliefde op je kinderen overdraagt! Mijn beste jeugdherinneringen zijn toch ook laarzen aan en wroeten.

En die kikker, is dat geen pad?

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Geplaatst:

Mr. Kikker is idd een pad! We hebben genoeg van beide soorten hier. Ik noem ze voor het gemak mrt de kinderen kikker. dat is er hier ook ingeslopen vrees ik

Gisteren helaas een heel platte kikker gevonden. Kennelijk op gaan staan tijdens het schoffelen

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Overigens heb ik op vele kilo's onrijpe tomaten na, eigenlijk nog nooit zo weinig plezier aan mijn moestuin beleefd. Jank

Ik heb wel 5 of 6 x opnieuw bonen gezaaid. Alles kaalgevroten door die rotslakken... Ondanks het dagelijks rapen en netjes in de sloot werpen voor een happy ever after en bio slakkenspul voor de gemiste slakken. Dagelijks kwam ik wel tot zon 50 slakken. Brrrr en dan heb ik het niet eens over die verschrikkelijke ellenlange naaktslakken die feest vierden met hun all you Can eat tuin! Ruim de helft van mijn courgette en pompoenplanten zijn nooit verder gekomen dan stekje toen ze nog veilig aan het groeien waren op de vensterbank. Alle sojabonen -waar ik tot mijn groot verdriet echt dol op ben- zijn weg. Ook tig x opnieuw gezaaid en zelfs nieuwe zaden besteld omdat het pakje van 50 als slakkensnek had gediend.

Het nieuwe stukje moestuin van de foto op z'n kant, heb ik netjes in stukken verdeeld en ingezaaid. En toen begonnen de grote moesson regens... Ruim 1 maand lang elke dag regen, regen en nog eens regen. De zaden die niet zijn weggespoeld, liggen kriskras door elkaar te groeien nu er eindelijk weer zon is.

Wat een kommer en kwel hier in Landsmeer! Heerlijk even mijn gal gespuwd, ik kan er weer tegen aan. En alle slakken die ik tegenkom, gaan linea recta de sloot in

Op naar meer zon en minder slak!

Geplaatst:

Volgens mij hebben ze in de sloot een vrij zekere verdrinkingsdood. Volgens mij komt dat wel goed, want in de tuin heb ik inmiddels een stuk minder overlast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...