Jump to content

Andijvie smoothie

CherryCharlie

Recommended Posts

Omdat ik absoluut niet van stamppot houd, is dit mijn manier om door mijn andijvie heen te komen:

Nodig:

• 1 handje andijvie
  • 1 banaan
  • 1/2 appel
  • 1 kiwi gold
  • 200 ml water

Banaan, appel en kiwi schillen, ontklokhuizen in geval van de appel en alles met elkaar in de blender doen. Goed voor 2 smoothies

Kun je andijvie trouwens ook invriezen?

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Als je het eerst kookt of roerbakt denk ik dat je het prima in kan vriezen.

Ik vind andijvie wel lekker in stamppot, maar rauw als 'sla' vind ik het nog altijd het lekkerst. Gemixt met andere soorten sla met olijfolie en peper en zout en Parmezaanse kaas bijvoorbeeld, of helemaal op z'n ouderwets, met komkommer, tomaat en ei en wat preiringetjes en een lekkere dressing. Gekookte andijvie lust ik wel, maar dan liefst wel a la crème met een bak crème fraiche en verse kruiden erdoorheen. Gewoon zo gekookt vind ik het zo snotterig, en dan moet je wel hele lekkere aardappelen en veel lekkere gehaktballen hebben om het weg te werken. En dat doodkoken vind ik toch eigenlijk ook wel zonde van die mooie knapperige bladeren.

Smoothies zijn aan mij niet besteed. Ik wil groente eten, niet drinken.

• 4 weeks later...