Margareth Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Het lijkt me erg leuk (en lekker) om nog 2 fruitboompjes te planten, welke 2 soorten zouden jullie aanbevelen? Ik heb al een heel erg grote kersenboom, een druivenstruik, een bessenstruik en een notenboom.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Pruimen zijn altijd leuk in de tuin, vind ik. Vaak ook erg grote opbrengst, kan ook serieus groot worden (als ruimte geen probleem is). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Het lijkt me erg leuk (en lekker) om nog 2 fruitboompjes te planten, welke 2 soorten zouden jullie aanbevelen? Ik heb al een heel erg grote kersenboom, een druivenstruik, een bessenstruik en een notenboom.... Ik heb het meest plezier van mijn bewaar-appels..heerlijk nog met Kerst of later fruit uit eigen tuin Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Zelf heb ik één boompje Reine Claude (spelling?) en één boompje stoofpeertjes. Helaas de ruimte in mijn stadstuin is beperkt. Nu mag je één keer raden wat ik zou adviseren De pruimpjes omdat ik ze gewoon heel lekker vind. Stoofperen vind ik ook heel lekker èn je kan ze fijn inmaken voor de winter.Wel even opletten dat je zelfbestuivers koopt. Oh dat wist je natuurlijk al. Of 4 kleinere boompjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Ruimte is geen probleem... ik heb nog een paar krulwilgen staan die eruit mogen....ik dacht deftige kronkelhazelaars te hebben Zijn bewaarappels een speciaal ras? Kunnen die in de boom blijven hangen of bewaar je die in de kelder oid? (misschien een stomme vraag)? Zelfbestuivers is een goede tip, daar had ik niet aan gedacht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 http://www.fruitbomen.net/assortiment/appels/ Daar kun je zien hoe lang je ze kunt bewaren. De rassen met 3 blaadjes zijn bewaarappels. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Dank je wel Frank, leuk te zien dat je uit Boskoop komt, daar kom ik ook oorspronkelijk vandaan... ben langs de Gouwe geboren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ik ook! En ik woon ook nog steeds langs de gouwe. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 (edited) http://www.fruitbomen.net/assortiment/appels/ Daar kun je zien hoe lang je ze kunt bewaren. De rassen met 3 blaadjes zijn bewaarappels. Hey Frank dat is een supersite! Ik heb meteen mijn appelsoorten opgezocht. Wat we me wel opvalt is dat er weinig onderscheid is tussen de bewaarsoorten. Zo is mijn Renet veel langer houdbaar dan de Notarisappel, die ik toch als snel wat meliger vind worden.Ik bedoel: weinig onderscheid in hoe ze het hebben aangegeven met die blaadjes. de notaris en renet krijgen beide 3 blaadjes houdbaarheid ( 3 sterren zo je wilt), maar de renet blijft veel langer goed. Maar misschien doe ik iets verkeerd. Edited June 16, 2011 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlinderx Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ik zou gaan voor appeltjes! Wij hebben zelf twee echte Betuwse Goudreinetten en die bevallen prima. Wat betreft het bewaren van appels, zijn er ook mensen die appeltjes drogen?? Ik ken mensen die appeltje eerst snijden en in de oven doen en dan drogen voor in de winter. Ben benieuwd. Quote Don't dream your life. Live your dreams.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Alle fruitbomen zijn musthave, das makkelijk dan maakt het niet uit wat je pakt altijd goed. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 het zijn een nectarine- en een appelboompje geworden... ik ga nog op jacht naar een pruimenboompje de buurman heeft een boomgaard vol peren.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Ik zou gaan voor appeltjes! Wij hebben zelf twee echte Betuwse Goudreinetten en die bevallen prima. Wat betreft het bewaren van appels, zijn er ook mensen die appeltjes drogen?? Ik ken mensen die appeltje eerst snijden en in de oven doen en dan drogen voor in de winter. Ben benieuwd. Ik heb wel eens geprobeerd appelchips te maken (appel in schijfjes met de kaassachaaf, beetje suiker en kaneel erop en dan in de oven drogen). Maar het viel me tegen. Het duurt ERG lang voordat de appelschijfjes goed droog worden, dus dat vind ik niet energiezuinig genoeg om nogmaals te proberen En ik denk dat ik alsnog niet lang genoeg gewacht heb, want de schijfjes werden geen knapperige chips maar taaie flupjes Dus ik ga het niet nog eens proberen denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 http://www.fruitbomen.net/assortiment/appels/ Daar kun je zien hoe lang je ze kunt bewaren. De rassen met 3 blaadjes zijn bewaarappels. Hey Frank dat is een supersite! Ik heb meteen mijn appelsoorten opgezocht. Wat we me wel opvalt is dat er weinig onderscheid is tussen de bewaarsoorten. Zo is mijn Renet veel langer houdbaar dan de Notarisappel, die ik toch als snel wat meliger vind worden.Ik bedoel: weinig onderscheid in hoe ze het hebben aangegeven met die blaadjes. de notaris en renet krijgen beide 3 blaadjes houdbaarheid ( 3 sterren zo je wilt), maar de renet blijft veel langer goed. Maar misschien doe ik iets verkeerd.Het is erg makkelijk om te zeggen: deze is lang houdbaar, en deze niet. Maar het goed bijhouden van de verschillen is erg moeilijk. Deze lijst is samengesteld uit verschillende bronnen en onderzoeken en daarom kunnen er dingen niet helemaal kloppen. Maar we doen onze best. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Erg knap, de goudreinet is geen betuwse appel. Weet je zeker dat je niet gewoon een betuwse moesappel bedoelt? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts