Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja...omdat je zei "helaas uit een potje". Of vind je dat je echt het verschil proeft tussen zwarte peper en cayenne peper...dat kan natuurlijk ook en dat je de voorkeur geeft aan de smaak van zwarte peper in soep.

Ieder zijn voorkeur....sedert ik 4 seizoenen peper overal opstrooi, vind ik vlees met alleen witte of zwarte peper niet meer lekker; proef echt verschil!

(Die zwarte peper plantjes groeien hier helaas niet, geloof ik,alleen in china?? of kunnen we eigenwijs een poging in de kas of binnenshuis wagen?)

• 3 weeks later...
Geplaatst:

6 potten kastanjejam waarvan twee met chocola; 1 kilo kastanjes in de vriezer, 1 kilo kastanjes op de kachel gedroogd voor kastanjemeel.

Nu een grote pan kweeperen op t vuur voor dulce de membrillo/pâte au coing/kweeperen-snoep.

783_f1681725d602d188bc99b781caf97bf5.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Rauw?

Jet, heb je ook foto's van je potten kastanje jam? Ben best wel benieuwd hoe dat eruit ziet, nog nooit gezien.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Jet, heb je ook foto's van je potten kastanje jam? Ben best wel benieuwd hoe dat eruit ziet, nog nooit gezien.

Vind je het goed tot morgen te wachten, dan komt het recept met foto`s op t blog..het uploaden duurt bij mij

nog steeds megalang..de internetprovider die ik nu heb houdt er mee op eind van de maand en we hopen dat de nw provider een beter internet aanreikt!

Geplaatst:
Rauw?

Ja, schil eraf halen, het bruine velletje verwijderen en opeten. Super lekker! Wat ik soms ook nog wel eens doe is met een mesje een kruisje in de schil maken en dan even in de oven of op de verwarming. De schil gaat er dan gemakkelijker af. Maar echt rauw vind ik ze toch het lekkerste.

Geplaatst:

Ja de kastanjes rauw zijn ook heerlijk, je moet wel goed dat tweede "wrange"velletje eraf halen. Ik ben sowieso gek op kastanjes en ging ze als kind al zoeken, stiekem spijbelen en naar het bos kastanjes zoeken.

De kastanje"jam"is er lekker geworden, ook het deel met de chocola. ik denk dat het ook lekker zal zijn een klontje midden in een muffin...

• 3 weeks later...
Geplaatst:
worteltaart

met behalve natuurlijk (winter)wortel oa ook bruine kristalsuiker, ei (eigen kippen) rozijnen, nootmuskaat en verder een 'gewoon' beslag.

Over het resultaat ruim poedersuiker.

recept uit de zilveren lepel en gemaakt als 1600 uurtje

helemaal geen overdadige wortelsmaak, maar gewoon een heerlijk zoete taart

ha ha heb ik ook gisteren gemaakt !! heerlijk en ook vooral de creme die er boven op gaat

ik zal het recept onder thessa's recepten zetten......

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:
Nou, ik heb nog wortels tot over mijn oren. Ben nu een poging aan het wagen om een grote ketel wortelsoep te maken om in te vriezen. Nog nooit gemaakt, dus ben erg benieuwd!

Als ik veel groenten heb om soep van te maken, dan maak ik er gewoon puree van om in te vriezen - om er dan later soep van te maken. Neemt minder plaats in dan afgewerkte soep.

Geplaatst:
Zeker weten! Ik heb zoiets nog nooit gegeten. Ben erg benieuwd!

he al een gemaakt ?? ik heb er inmiddels weer een gemaakt en iedereen vindt hem heerlijk !

helaas alleen nu van gekochte wortels....de mijne zijn al een week of 2 op....

volgend jaar hoop ik op een ander teelt manier meer en beter te kunnen oogsten

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ben aan t experimenteren met zelf kimchi maken (een traditioneel Koreaans bijgerecht gemaakt van ingelegde groenten, meestal chinese kool, chilipepers, knoflook en gember).

Niet uit eigen tuin hoor, gewoon zelfgekocht op de markt. Behalve dan de gedroogde pepers, die waren van mezelluf.

Weet nog niet hoe 't gaat smaken, het ruikt iig heftig

mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/

Geplaatst:

Apart gerecht flor!....laat zeker hier even weten hoe het smaakte....die ingrediënten zijn allemaal ook mijn favoriet en pepers zat...dus altijd fijn om iets nieuws ermee uit te proberen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Bij het opruimen van de vriezer kwam ik 2 kilo frambozen tegen, een paar ons aardbeien en Japanse wijnbes.

Net heb ik er jam van gemaakt ( alles door elkaar). Het even uitgeprobeerd op een vers stokbroodje: smaakt goed! 9 potten

Geplaatst:

Heb rond kerst stoofperen ingemaakt .Aangezien ik ze heerlijk vind en de rest niet heb ik lekker veel

Appelmoes mmmmm...

bedenk dat ik weer moet maken hij is op!

en tussen de middag rucolakers op mijn broodje kaas!

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...