Jorieke123 Geplaatst: 2 januari 2024 Auteur Geplaatst: 2 januari 2024 Een tijdje terug heb ik praliné gemaakt van eigen hazelnoten Gekraakt, geroosterd, gesuikerd, gemalen, daarna gemengd met gesmolten pure chocola, laten opstijven, en daarna gebruikt als bonbonvulling. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Birdie91 Geplaatst: 7 januari 2024 Geplaatst: 7 januari 2024 Nou ik heb net voor het eerst Jalapeno jelly gemaakt met het overschot aan jalapenos uit de vriezer. En het is echt zo lekker geworden! Aanrader! Wij deden het op een cracker met creamcheese zoals in het recept. Smullen 😋 https://www.favfamilyrecipes.com/jalapeno-jelly/ 3 Quote
Mellie Geplaatst: 9 januari 2024 Geplaatst: 9 januari 2024 Oooooh klinkt lekker! Dank voor het delen. Quote
Mellie Geplaatst: 19 maart 2024 Geplaatst: 19 maart 2024 Ik maakte gisteren tortilla’s en toen was de Mexicaanse kruidenmix ineens op… Nieuwe gemaakt, met eigen paprika en koriander, gekochte knoflookpoeder, komijn. Ben nu de oregano aan het drogen, want dat had ik niet meer. We hebben tegenwoordig een warmwatervat en daar droog ik binnen een dag al mijn kruiden! De man heeft er een rekje bovenop gemaakt, dus kan ook nog 2 laags drogen. Echt supermakkeljjk! Heb daar gisteren alle gedroogde rozemarijn weggehaald en in 2 potten gedaan. Het was echt achterlijk veel. Genoeg voor 3 jaar… zo zonde al die stormschade. Maar veel weggeven komende tijd. Vond ook nog wat vergeten ultra droge gedroogde pepers, dus daar gelijk chilivlokken van gemalen. Ik heb zo veel gedroogd in 2022 dat ik nog niet toe ben aan de oogst van 2023. Nou ja, deze pepers zijn dan wel direct de pot ingegaan voor consumptie, maar de rest nog niet. Nu kan ik zo veel makkelijker drogen. Ben er heel blij mee. Alleen wel een mega gevaarte zo’n vat Droogoventje is dan toch wat charmanter 4 Quote
Mellie Geplaatst: 31 maart 2024 Geplaatst: 31 maart 2024 Molukse atjar gemaakt met wat eigen ingrediënten uit de vriezer, maar vooral gekochte zaken. 2 royale porties voor vandaag en morgen in de koelkast en de rest , 9 porties voor 2 dagen, is net de vriezer ingegaan. Ik heb het 1 x in een potje gedaan, maar vind de smaak dan toch wat minder. Morgen ga ik een ander atjar recept maken wat ik erg lekker vind. Dat is deze https://www.culinea.nl/recepten/zelf-atjar-maken/Deze atjar kan je wel in een pot doen. Wordt ook wel zacht, maar niet zo papperig als winkel atjar. Vind de kurkuma en gember er heel goed bij passen. Dus mocht je nog zin hebben om wat te doen morgen op je vrije dag..?! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Jawel, gisteren de eerste vlierbloesem geplukt en heel comfortabel uet! Nou ja…. Tuin van de buren wat naar mij helt. En onze tuin is nog een bouwput, dus er stond ook nog eens heel handig een steiger onder! Ha!I Er zaten 2 citroenen in die in Turkije zijn geplukt. Heerlijke geur! Wij eten hier karton ipv citroen, dat was duidelijk. Resultaat 16 liter vlierbloesemlimonadesiroop waar het eerste glas al van gedronken is. 6 Quote
jootje Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 De eerste inmaak van dit seizoen! Knoflookprut! Van de bloeistengels van de knoflook! 5 Quote
Mellie Geplaatst: 21 mei 2024 Geplaatst: 21 mei 2024 Ahahha ik noem dat altijd knoflookpasta. Mijn laatste potje is nu op, dus ik ga ook aan de slag deze week. Maar niet vandaag. Quote
wovebo Geplaatst: 28 mei 2024 Geplaatst: 28 mei 2024 Ik heb een enorm overschot aan courgettes dat ik wat heb ingemaakt in zoet-zuur met wat uit en mosterdzaad. Ook heb ik nu een overvloed aan komkommers dus ga hiervan ook wat in zoet-zuur inmaken. Naast inmaken en veel weggeven eten we iedere dag courgettes en komkommers 😂 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2024 Geplaatst: 28 mei 2024 Haha lekker hoor! Ik heb een Amerikaans inmaakboek met recepten vooral veel zoetzuur, chutneys en relish waarvan ik er vele heb gemaakt. Golden Relish is een grote favoriet, ik vind het recept niet hier, wel van de Chowchow: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2024 Geplaatst: 28 mei 2024 Dit recept dus. Hopelijk kan ik mijn hand op later in de zomer op een mooie hoeveelheid bio-komkommmers leggen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wovebo Geplaatst: 29 mei 2024 Geplaatst: 29 mei 2024 Hier ook het recept maar dan wat beter leesbaar: Grandmas Cucumber Relish | Just A Pinch Recipes 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 mei 2024 Geplaatst: 29 mei 2024 Dank je! Ik vroeg me af waarom de relish in het potje op de foto via je link er zo anders uitziet..ik gebruikte nooit paprika’s en verwerkte de komkommer in plakjes ( kaasschaafdikte) je krijgt dan een goudgele mooie relish. Bij mijn foto nog met potlood bijgeschreven tip: zoet, proef!! Oftewel niet alle suiker er in een keer in..Amerikaans recept hè😉 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 2 juni 2024 Geplaatst: 2 juni 2024 Aardbeijam! Yeah…ik kon zo’n 1200 gram oogsten. Te leuk..en lekker! 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2024 Auteur Geplaatst: 2 juni 2024 Wat een prachtige aardbeien ook! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 3 juni 2024 Geplaatst: 3 juni 2024 Nommmm ze zien er verrukkelijk uit Jootje! Quote
Arja Geplaatst: 12 juni 2024 Geplaatst: 12 juni 2024 (aangepast) Tien potten jam: rabarber - blauwe bessen. Edit: plus zes potten zwarte bes - aalbes - pruim. 12 juni 2024 aangepast door Arja 3 Quote
Mellie Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 Wow nu al zo veel?! Bij mij moet alles nog rijpen. Lekker hoor! Quote
acpronk Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 @Arjaalles uit eigen tuin? Blauwe bes, zwarte bes en aalbes zijn hier ook nog lang niet rijp. En vroegste pruimen soorten rijpen pas in juli/augustus?🤔 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 13 uren geleden, Arja zei: rabarber - blauwe bessen 😋😋Ik ga heel erg mijn best doen om voor jou potten met geruite deksels te vinden… Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 (aangepast) @appelvrouw Heel graag, en dan heb ik uiteraard jam voor jou! @acpronk deels nog wat oogst van vorig jaar, uit de diepvries. Ik heb al wel wat rijpe aalbessen. Blauwe bessen zijn uit de kas van mijn vader. 13 juni 2024 aangepast door Arja 2 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 juni 2024 Geplaatst: 16 juni 2024 Rabarber cordial gemaakt. Misschien wel met de laatste rabarber van dit jaar…. 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.