Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 2 maanden later ...

Ik maakte gisteren tortilla’s en toen was de Mexicaanse kruidenmix ineens op…
Nieuwe gemaakt, met eigen paprika en koriander, gekochte knoflookpoeder, komijn. Ben nu de oregano aan het drogen, want dat had ik niet meer. We hebben tegenwoordig een warmwatervat en daar droog ik binnen een dag al mijn kruiden! De man heeft er een rekje bovenop gemaakt, dus kan ook nog 2 laags drogen. Echt supermakkeljjk!

Heb daar gisteren alle gedroogde rozemarijn weggehaald en in 2 potten gedaan. a52209322981ab0c7e4c233777a066b5.jpg


Het was echt achterlijk veel. Genoeg voor 3 jaar… zo zonde al die stormschade. Maar veel weggeven komende tijd.
Vond ook nog wat vergeten ultra droge gedroogde pepers, dus daar gelijk chilivlokken van gemalen. Ik heb zo veel gedroogd in 2022 dat ik nog niet toe ben aan de oogst van 2023. Nou ja, deze pepers zijn dan wel direct de pot ingegaan voor consumptie, maar de rest nog niet. Nu kan ik zo veel makkelijker drogen. Ben er heel blij mee. Alleen wel een mega gevaarte zo’n vat
Droogoventje is dan toch wat charmanter

3f4b34f1e5d8aeb826b3e408fcde727e.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

45879a5d65636e0362a8b7c03863df9b.jpg

Molukse atjar gemaakt met wat eigen ingrediënten uit de vriezer, maar vooral gekochte zaken. 2 royale porties voor vandaag en morgen in de koelkast en de rest , 9 porties voor 2 dagen, is net de vriezer ingegaan.
Ik heb het 1 x in een potje gedaan, maar vind de smaak dan toch wat minder.

Morgen ga ik een ander atjar recept maken wat ik erg lekker vind. Dat is deze

https://www.culinea.nl/recepten/zelf-atjar-maken/

Deze atjar kan je wel in een pot doen. Wordt ook wel zacht, maar niet zo papperig als winkel atjar. Vind de kurkuma en gember er heel goed bij passen. Dus mocht je nog zin hebben om wat te doen morgen op je vrije dag..?!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...