Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht vol enthousiasme, laat ik eens die bérgen bieslook in de blender gooien en het als papje wecken, zodat ik er later kruidenboter of zulks van kan maken. De blender deed al een beetje raar, oké... beetje kokend water erbij. Maar nog steeds deed de blender raar...

Dus, ik ben er maar mee gestopt. Dacht de blender leeg te gieten en VERHiP, wat kwam er uit de blender? Bieslook-jelly-pudding - die had ik niet verwacht

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KOPYHFWFDRHL.mp4

Ook leuk...

Geplaatst:

Je kunt nog steeds je oorspronkelijke idee uitvoeren, maar dan niet met de blender: gewoon de bieslook fijnsnijden en dan inmaken.

Drogen of invriezen zijn natuurlijk ook opties.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag Tom Tom chutney van tomaat en tomatillo's gemaakt en paprika. En dan hebben wij nog 5 kilo tomaten te gaan en een mand nasiperen.

Ik ga morgen maar veder.

Geplaatst:

Vandaag en gisteren 9 potten sambal, 18 potten tomatensaus (9 tomatenaubergine saus en 9 tomatenpaprikasaus) gemaakt.

toegeven, het gros kwam NIET uit eigen tuin maar van elders, wel de kruiden, aubergine en ui uit de tuin)

35 liter appelsap met peren geperst , ik denk voor cider deze keer, morgen afmaken

1 appelkruimeltaart die was yummie!

10 kilo appelmoes, nog niet af, alleen geschild en gesneden, morgen verder.

Geplaatst:
Even een off-topic vraagje: kan je pompoensoep op de jam-manier inmaken?

Ik heb gewoon de soep gemaakt, zonder vlees ( doe ik trouwens nooit in pompoensoep ) en toen geweckt ( 30 min. op 90 graden )

De erwtensoep ook zo gedaan.

Alle potten mooi dicht!

Vlees ( worst of spekjes) kan je evt. later toevoegen voor je het gaat eten.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

35 kilo paprika`s? Wow! Gelukkig was dat niet de wedstrijd dit jaar...

Ik heb een groot dienblad vol met 2 (gewokte) witte kolen ingevroren, een ( klein) zakje paprika`s en twee soorten peper.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

mn winterspinazie afgesneden en ingevroren hij begon al bleker te worden en er zaten beestjes in kleine slakjes normaal groeit deze spinazie nog eens terug denk ik

Geplaatst:

De allerallerlaatste droogbonen geoogst en geconstateerd dat t tijd werd..er waren er wat mindere bij met zwarte vlekken op de bonen ( t waren haricots coco) de cayennepepers ingevroren..de ingevroren knolselderij en de kool op de dienbladen van gister en eergister in zakken gestopt.

Geplaatst:
leg uit

ok

meng 25 g water en 25 g volkorenmeel en leg er een rode koolblad in met de witte waas er nog op

(daar zitten de melkzuurbacteriën in die je wilt hebben voor je cultuur) houdt de pot op 20-25 graden

meng elke 12-24 uur 25g water en 25 g meel bij en roer; na 3 dagen heb je bubbels en kan het blad eruit

verder bijhouden in de koelkast, 1 x per week 25 g water en 25 g meel. of drogen

voor het bakken pot uit de koelkast halen, weer meel en water erbij en verder gebruiken voor je broodje

Geplaatst:

Dank Rob..ik dacht al..maar ik doe het ook zo, alleen zonder blad. ik heb de kom de eerste dag buiten laten staan. en toen zaten de goede gisten daar ook in...

piroska, hard gewerkt!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...