Anna3 Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Tayberry is een kruising tussen framboos (+) en braam (++ = pectinerijk), dus zal ook wel redelijk wat pectine bevatten. Quote
speets Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Tayberries have a naturally high level of pectin, and make the perfect jamming berry.http://www.sfgate.com/food/article/Tayberries-have-a-short-tart-season-3294481.php Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Dat verklaard het dat de puddingsaus stijf in de fles zit zonder veel speciale suiker. Quote
RobO Geplaatst: 23 september 2016 Geplaatst: 23 september 2016 roggebroodje voor onze oogstborrel Quote
geedee Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 25kg tomaten >> pastasaus >> tomatensoep >> tot sept 2017 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 september 2016 Auteur Geplaatst: 24 september 2016 Te gek Geedee! Al die doekjes ook op die deksels! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flos Geplaatst: 24 september 2016 Geplaatst: 24 september 2016 Ik heb het al op 07 juli ingemaakt. ( maar toen was ik nog niet op dit forum) en vandaag pas een pot open gedaan om te proeven.Fijn gesneden ajuin in het zuur.een tiental grote witte uien heb ik gepeld en fijn gesneden met de mandoline. Deze heb ik een nacht in de koelkast laten rusten met 250gr keuken zout er door gemengd. De volgende morgen zetten ik 1liter azijn met 1liter water op het vuur . Daar in deed ik een soeplepel citroen sap en 2 soeplepels suiker.Ik spoelde de ajuin grondig deed deze in de kokende azijn water vocht en bracht het weer aan de kook.Ik deed de ajuin in grote glazen potten en deed er wat azijnsap bij. Draaide die goed dicht en heb die laten afkoelen op zijn kop.10 weken laten staan.Ongelooflijk lekker op een slaatje. Maar ook op een zelfgemaakte frikadel speciaal. Quote Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is.
Anna3 Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Tijdje terug voor het eerst tomatenpassata gemaakt, wat blijft er toch weinig over van die berg oranje en gele romatomaten Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Maar wel mooi die oranje saus ( het ziet er uit als wortelsap ). Heb je deze flessen nog gesteriliseerd?Gé, je hebt even flink doorgewerkt Ik zie de weckketel staan dus jij hebt alles geweckt? Of maar een deel zoals de soep? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Tegen geedee kan ik niet op hoor @appelvrouw: ik heb de flessen en deksels uitgekookt en de passata er gloeiend heet in gegoten. Niet geweckt, dat leek me niet nodig omdat tomaten ook al zuur van zichzelf zijn. En ik heb niet zo'n enorme hoeveelheid als geedee, als dat niet goed gaat is het zonde. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 Ik weck de passata ook nooit, giet ik inderdaad gloeiend heet in hete flessen. Blijft jaren goed Zodra er andere groenten enz. in gaan, zoals bij pastasaus, dan vind ik het wel fijn om te wecken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Dank meiden, dat is duidelijk: alleen tomaten zonder wecken en met groentes erbij wel doen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Heb hier ook weer een lading tomaten verwerkt. Zit nu nog in de pan, moet nog in potten. Die ga ik dan wel ff nawecken. En naast mij staat een bak met aangetaste appels, bestemming: appelmoes. Maar daar moet eerst nog een heleboel snijwerk voor gebeuren. Die hoeveelheden van Gee zijn echt onvoorstelbaar... Wat een werk... maar wat een mooie voorraad. Quote
speets Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Hééé toevallig: ik heb de tomaten net in de potten zitten en de appels staan nu te sudderen Die laatste zijn wel wat aangebrand omdat ik de tijd vergeet als ik hier ben Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 2 l tomatensap geweckt, 4 liter stoofperen geweckt, 5 liter druivensap gesapt, 3 kg aardappel-pastinaakpuree gemaakt en ingevrorenkeuken gepoetst ivm rode klodders overal Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Hier een foto van de twee liter druivensap ( en ja ik weet het, niet gezeefd, maar dat vind ik niet erg) plus de 5 potten appel/peer/druif compote voor in of bij de rode kool.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 en 3 kg appeltjesmoes, en pomposoep Quote
speets Geplaatst: 1 oktober 2016 Geplaatst: 1 oktober 2016 Van de week bijna 1 kilo augurken in het zuur gemaakt. Eerst 36 uur in het zout, gewoon even flink afgespoeld, enz.Er bleef 1 stuk over en dat heb ik even geproefd: kneiterzout Trekt dat nog weg door het zuur of kan ik alles wegkieperen? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
geedee Geplaatst: 2 oktober 2016 Geplaatst: 2 oktober 2016 Boskip Vanmiddag nog wezen wandelen en een kilo boskip gescoord Quote
Erny Geplaatst: 2 oktober 2016 Geplaatst: 2 oktober 2016 Wauw, heb hier laatst ook nog gekeken op de mij bekende plekken of er een tweede vlucht was... maar helaas, niets gevonden. Eet ze! Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2016 Geplaatst: 2 oktober 2016 O die wil ik ook wel een proeven. Het schijnt dat ik bij de Oostvaardersplassen moet zijn..niet ver van t Gooi. Volgende keer maar weer, ik ga nu eerst naar het land van de porcini.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 2 oktober 2016 Geplaatst: 2 oktober 2016 Frambozenjam! Voor het eerst gemaakt van mijn eigen frambozen ( met dank aan Jorieke en Geedee voor de planten! ) Had steeds als er wen paar frambozen aanzaten geplukt en in een bak in de vriezer gedaan. Uiteindelijk bijna 700 gram frambozen! Quote
speets Geplaatst: 14 oktober 2016 Geplaatst: 14 oktober 2016 Knap Jootje, hier zijn ze al op voordat ze de keuken bereiken Vorige week tomatenpuree gemaakt en in de droger gedaan.Je scheurt er daarna af wat je nodig hebt en weekt dat een paar uur.Is erg goed bevallen, doe ik volgend jaar weer. Ook nog pepperflakes gemaakt. Ben blij met dat apparaat Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 15 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2016 Ik maak nu kweeperenstroop. Ruikt lekker! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 oktober 2016 Geplaatst: 15 oktober 2016 2 potten muizenmeloentjes.Ik heb ze allemaal geplukt ivm vorst aan de grond en de plant was al aangetast al is hij nog niet afgestorven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.