oscardevos Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Ik zie dat glyfosaat ook de typische vervormingen veroorzaakt: http://vegetablemdonline.ppath.cornell.edu/DiagnosticKeys/TomLeaf/Glyphosate_Tom.htmglyfosaat is het werkzame bestanddeel in Roundup, een Monsanto herbicide dat gebruikt wordt ter bestrijding van onkruiden.Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dit in jouw kas gebruikt, maar de symptoom gelijkenis is er. Quote
cedricm Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Heb juist hetzelfde probleem in de serre. (volgens mij een virus) Moet wel zeggen dat ik tomatenplanten in de tuinwinkel heb gekocht (misschien zo een virus meegebracht)Ook vlaco compost gebruikt, maar vraag mij af als het echt door die compost is, want de tomatenplanten buiten hebben geen last (en ook vlaco compost).Heb toen in juni een aantal planten uit de serre gehaald die er echt slecht uit zien, andere heb ik gesnoeid en moet zeggen kerstomaten zijn er redelijk goed doorgekomen. (er hangen er al heel wat aan). Bij de kerstomaten is het bij mij wel zo dat eenzelfde tak na een aantal trossen terug gaat krullen. Ik heb dan die tak getopt en een zijscheut laten uitgroeien en tot nu toe gaat dit op die manier goed. Mijn oogst zal dit jaar minder zijn, maar het grootste probleem is, hoe krijg ik in godsnaam dit virus uit de serre? (of moet ik daar mij geen zorgen over maken en gaat dit van zelf weg)Op het forum vind ik berichten over gebruik van zwavel, maar dit zou ik toch echt willen vermijden (voor mij moet het nog altijd natuurlijk zijn) Quote
Eline_v Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Hallo! Hoe is het verder gegaan met de aangetaste planten? Ik heb zelfde fenomeen nu in de serre.. quasi alle 50 planten hebben het zitten.. dank! evelien Quote
rorror Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 @Eline_v Zou je wat foto's kunnen plaatsen? Zodat we het kunnen zien? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.