Richard74 Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Zie foto's. Ik vraag mij af of de sjalotjes al geoogst kunnen worden? Bij enkele is het loof gaan liggen en liggen de sjalotjes ook op de aarde, maar bij de meerderheid ligt het loof nog niet. Wat doen jullie? Wachten tot alles eruit kan of deels oogsten en drogen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Omdat ik in normale jaren (dit jaar dus helaas niet) ook het groen van de sjalotten wil oogsten (en invriezen) begin ik al met oogsten wanneer er nog mooi groen aanzit. In jouw geval zou ik beginnen met het oogsten van de sjalotten die al op de grond liggen.Weet niet hoe het bij jou en slakken zit... maar het liggende sjalottengroen is een slakmagneet bij ons waarna ze ook in de groene stengels klimmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svvoorden Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Bij mij zagen de sjalotten er afgelopen weekend ook steeds slechter uit door alle regen en er zaten zelfs al rotte exemplaren tussen. Ik heb ze dus allemaal geoogst en te drogen gehangen. Als ik jou sjalotten zo zie hebben ze ook genoeg van alle regen en begin het blad geel te worden. Ze zijn groot genoeg om te oogsten dus ik zou zeker de liggende oogsten zoals Erny zegt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts