Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo! Inmiddels mijn probleem-courgette-kind behandeld met jullie tips, dus dan ook maar even aanmelden.

Ik heb een klein balkon in het centrum van Rotterdam en de Albert Heijn moestuinen-verslaving opgelopen. Inmiddels zijn mijn sperziebonen uit een coma ontwaakt, de doperwten gaan als een tierelier en de aardbeien zijn na werkelijk niets vorig jaar nu ook op gang aan het komen. Mijn courgette echter is mijn zorgenkindje... hij/zij is erg in trek bij de luizenbeesten en ontdekte vanmorgen meeldauw op bijna elk blad. Afknippen lijkt mij nog geen optie bij zo'n jonge plant met niet heel veel blad, dus ruikt mijn balkon nu naar melk (tip van een van de leden hier). Knippen en weggooien kan nog altijd, toch? Verder helemaal in mijn sas met de planten en nu de zomer aanbreekt lijk het steeds meer op een beginnende groentewinkel!

Naja, als leek zal ik hier vaak rondneuzen voor tips en trucs. Dus alvast dank voor de adviezen!

Groet, Marielle

[img-rotate=90]2016062021583282101467555533.jpg[/img-rotate]

2016070316085560891467555506.jpg2016070316092696681467555491.jpg

Geplaatst:

Een ontevreden plant wordt sneller ziek. En de ontwikkeling van de meeldauw kun je remmen. Misschien dat de melk helpt en anders kun je ook de Bakingsoda tip (zoek maar op 't forum) proberen.

Zou leuk zijn als je wat courgettes kunt oogsten.

Geplaatst:

Welkom

Op de courgettebladeren zit bijna altijd een witte tekening, dat hoort bij courgettes. Als je het wit er niet af kunt vegen, dan is het gewoon de tekening in het blad. Veeg je het wit er zo af, dan is de kans groot dat je meeldauw op de courgette hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...