dennislp Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Heb ergens in februari/maart een stekje genomen van de rode bes, welk erg goed aangeslagen is. De wortels komen nu al uit de onderkant van het potje. Maar in ene komen er zo hier en daar bruine puntjes... Wat is dit? Hier een aantal foto's. Het stekje in zijn geheel. Voorkant van een aangetast blad, kleine bruine plekjes. Er zitten nergens beestjes op. De achterkant van een aangetast blad [achterkant van het blad hierboven] Verder vind ik dat de topjes zich een beetje raar ontwikkelen, iemand enig idee of dit ook een bepaalde oorzaak kan hebben? En ik heb ook nog een ander stekje die zich helemaal raar gedraagt.. Wat kan dit zijn?-afbeelding-Ik dacht aan overbemesting, maar heb het nog 0x bemest.. dat kan het dus niet zijn. Heb nog geen enkel stekje bemest Ik vond net wel een langpootige spin op het plantje [stekje 1, die bovenaan op deze pagina, een soort die ik laatst ook tegen kwam op aangetast pepermunt plantjes. Zou dit een oorzaak kunnen zijn, of is dat geen optie? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Hoe komt het dat jij niet weet wat een spin eet, is je biologie leraar al lang ziek ofzo. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 16, 2011 Author Share Posted June 16, 2011 Misschien dat hij iets met eitjes doet in die blaadjes?? [Psst, heb geen biologie meer trouwens.] Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Geeft niks was toch verspilde moeite om je biologie les tegeven zo te horen, niet echt jouw ding geloof ik beestjes. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Zijn toch voldoende beestjes die blaadjes "slopen" voor hun eitjes/larven? D'r zijn ook duizenden soorten spinnen.... maarja. Iemand die wel weet wat er aan de hand kan zijn? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Niemand die het weet? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Witte vlieg En bij de onderste plant zal ik straks even op zoeken heb een boekje over aantastingen aan blad. Tussennervige Chlorose (magnesiumgebrek)http://nl.wikipedia.org/wiki/Chlorose_(planten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts