Chantalle Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Dag Forumleden, ik heb broccoliplantjes uitgezet, en ik dacht dat ze nooit zouden groeien door een rupsenplaag. De rupsen zijn na enkele weken verdwenen, en mijn broccoli is toch beginnen groeien. Deze broccoli lijkt echter helemaal niet op de mooie, dikke broccoli's die je koopt in de winkel. Ik heb geen dichte knop, alles staat redelijk wijd uit elkaar en ik heb als leek zelfs geen idee wanneer ik deze kan plukken ?Wie weet raad aub, alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnVisse Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Misschien zeg ik het verkeerd, maar hij lijkt me een beetje doorgeschoten?? Nu ben ik zelf ook nog aardig een leek hoor...maar dat denk ik. Als het mijn eigen zou zijn zou ik hem nog gewoon oogsten en eten, zolang hij geen bloemetjes maakt??? maar misschien kan iemand van de wat ervarener leden er een betere mening op geven Quote Stil aanwezig... Informatie opzuigend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantalle Posted July 14, 2016 Author Share Posted July 14, 2016 Hey, ik ben totale leek, maar ik vrees ook dat ik een beetje te lang gewacht heb. Benieuwd naar de mening van de kenners. Ik vraag me nu ook af of ik deze broccoli nog kan gebruiken ? Want ik las dat ze bitter worden als ze er zo uitzien als de mijne ? Ben dus echt heel benieuwd naar antwoorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guido_J Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Ja, ik zou ook doorgeschoten zeggen! Maar ik zou ze gewoon proberen te eten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Je kunt hem NU eten. Laat je hem nog even staan dan gaan de bloemetjes open en trek je een boel insecten die daar blij van worden maar dan is het geen broccoli meer Is zeker nog niet bitter hoor, nog heel goed te eten nu. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantalle Posted July 14, 2016 Author Share Posted July 14, 2016 Hij is al gekookt, klaar om straks in de wokpan te vliegen met de andere groenten. Ik heb waarschijnlijk wel een fout gemaakt want ik moest eigenlijk de broccoli in volle grond planten, en niet in een vierkante meter tuin op het terras. Zou dit de reden kunnen zijn dat mijn broccoli zo klein blijven ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerbiepiep Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Tenzij de bak erg ondiep is of zo, nuh.Zelf had ik broccoli in +- 20- 25 liter potten en deden het geweldig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Ja, je had ze erg dicht bij elkaar en in de redelijk ondiepe bak toch? Bij weinig ruimte krijg je kleine kooltjes.Het is een volgende keer wel handig als je er een overzichtsfoto bij plaatst zoals je ook deed bij het topic over peterselie. Dan kunnen we je vragen beter beantwoorden Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts