Ann123 Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Ik denk eraan om volgend seizoen het vogelnet te vervangen door een permanente constructie. Ik wil een tunnel maken van bouwstaalmatten. Binnenin komen de bessen en kolen zodat duiven en merels er niet aan kunnen. En op die schutting laat ik erwten, bonen, oost Indische kers, komkommers, pompoenen, ... Klimmen.Ik vind matten die stevig genoeg zijn met mazen van 5cmx5cm. Zou dat geschikt zijn? Een koolmeesje kan daar misschien wel door? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Door 5x5 cm kan wel meer dan een koolmees vrees ik. Soorten vogels / nettenmussen ; maaswijdte 19mmspreeuwen ; maaswijdte 28mmduiven ; maaswijdte 50mmmeeuwen ; maaswijdte 75mm via: http://ongedierteproducten.nl/vogelnet-zwart-maaswijdte75mm5x2.html Maar koolmeesjes zijn natuurlijk wel van harte welkom om de rupsen e.d. te komen opeten. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Maten vlieggat nestkastjes: http://www.vogelbescherming.nl/index.cfm?act=files.download&ui=81EB312E-B425-A7FC-8502C3F04031FFE8 Ik denk niet dat je groter dan 30x30 mm moet gaan.En niet kleiner dan 20x20 mm, want hommels moeten er makkelijk doorheen kunnen. Kippengaas 25x25 mm lijkt mij precies goed. Redelijk duurzaam en niet duur. Is wellicht te slap voor een constructie zonder ondersteuning. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted July 21, 2016 Author Share Posted July 21, 2016 Da's minder. Kippengaas is niet stevig noch esthetisch... Dat wordt verder zoeken naar stevig gaas met kleinere gaten. Maar ik weet nu wel naar welke maaswijdte ik op zoek moet. Dank jullie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Ik heb voor mijn konijnenren gebruik gemaakt van Volièregaas 25x25mm 1.45mm. Hier gaat een brutale pimpees wel door, maar de rest gaat er om heen. De dikte voorkomt dat de konijnen naar buiten kunnen en een eventuele marter niet naar binnen. (Kippegaas kunnen konijnen door heen knagen) Voordeel van deze dikte is dat het best stevig is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts