jannemaan Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Ik heb een stel boerenkool planten in mijn tuin gezet, een week of wat geleden. Aanvankelijk werden ze helemaal kaal gevreten maar na het strooien van escargo zijn ze opgekrabbeld. De korrels blijven nu gewoon liggen, heb ik de slakken dan voorlopig uitgemoord? De planten worden ook groter en groter en er lijkt niet meer vraat bij te komen. Ik heb geen idee of het echt slakken waren, want dan is het toch gek dat het ineens voorbij is? Moet ik de aangevreten bladeren verwijderen? Of beter laten zitten? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aluapje Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Doe je die moeite niet. De plant herstelt wel van die vraat en dat blad valt er vast vanzelf af. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
jannemaan Geplaatst: 23 juli 2016 Auteur Geplaatst: 23 juli 2016 Zouden jullie korrels blijven strooien? Of pas weer zodra de vraat terugkomt? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
pompedomp Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 ik zou zelf de korrels aanvullen als de huidige toch weg zijn. je hebt nooit alle slakken in 1 keer, al kan je natuurlijk hopen. daarbij hebben naaktslakken de neiging om de steel van je boerenkool door te knagen. dus dan is het zien van vraatschade hetzelfde als geen plant meer hebben. ook zou ik het blad laten zitten. de ervaring met mijn boerenkool is dat ze daar het eerst aan verder knagen, zeker als het op de grond gaat hangen. beter dat ze dat bij aangevreten blad doen dan bij de rest. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.