speets Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Volgens het boekje is het mogelijk om jam in te maken in weckpotten. Precies zoals je dat ook in Hakpotjes doet, dus zonder te wecken.Maar er zijn er nu al 4 open gegaan Weet iemand hoe je dat weer vacuüm krijgt? Het heeft waarschijnlijk aan te oude ringen gelegen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Heb je ze omgekeerd na het vullen? Ik heb pas 1 keer jam in weckpotten gedaan, en dat heb ik wel gewoon geweckt daarna. Dus ik heb er geen ervaring mee. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 26, 2016 Author Share Posted July 26, 2016 Nee, dat durfde ik niet Maar heb je die jam dan eerst gekookt en daarna nog eens 30 minuten op 90 graden? Of koud-lauw in de ketel? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 Het was in 2011... ik weet het niet meer. Ik zal even kijken of ik het terug kan vinden. Maar meestal doe ik de potten zo heet mogelijk in de weckketel. Dus gekookte jam nog even wecken ja. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...