hassingw Geplaatst: 28 juli 2016 Geplaatst: 28 juli 2016 He, Ik ga weer bezig met de moestuin. Alleen heb ik geen volle grond om in te kweken. Nu ga ik een vrachtwagen met dekaarde (bij product uit de champignon teelt) van 30ton laten komen. 30ton is best veel en het gaat me niet lukken dit op te krijgen dit jaar. Voor mensen die willen mag je voor paar tientjes hier je aanhanger vol scheppen. De dekaarde komt van een biologisch teler en bestaat voor het grootste deel uit veen en aarde, die gebruikt is voor het teelt op substraat bedden van biologisch paardenmest. Er zijn hier 3 tot 4 keer champignons op gekweekt en bij de laatste teelt zijn de voetjes (steeltjes) niet meer gerooid. Bij het leeg halen van de cellen worden dekaarde en de champost (de oude paardemest) van elkaar scheiden. In de dekaarde zit dus een klein beetje champost en een deel champignon voetjes. Daarnaast hebben we zelf ook paddenstoelen compost liggen van paddenstoelen die op beuken zaagsel hebben gegroeid. Dit is mooie compost om de structuur van de bodem mee te verbeteren. Als er interesse is hoor ik het graag. Wij zitten in Amsterdam Noord. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.