gerbera Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Hello,is er iemand die de Engelwortel (Archangelica officinalis) eet? Is het wel wat? Hebben jullie misschien ook een recept of tips om deze plant te verwerken? Dank je!!Grilaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Ik heb hem wel staan, maar hij is nog te 'klein' om van te oogsten... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerbera Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Hello Jorieke,de planten die ik gezien heb, zijn ongeveer 1 mt 80...Maar heb je een recept of is dit ook voor jou de eerste keer ?Grilaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Dit is voor mij het 1e jaar.In mijn kruidenbijbel: Het fijngesneden blad en de bladstelen kruiden met hun anijsachtige zoetige aroma salades, sausen, soepen en zoete gerechten. U kunt ze ook als groente fruiten. De jonge stengels zijn rauw zeer smakelijk. Gedroogde zaden en stukjes wortel worden dankbaar bij de likeurbereiding gebruikt. Je kunt het ook konfijten, en er thee van zetten. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 en stelen ervan met je rabarber meekoken om smaak te verzachten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Een voor een zijn mijn vijf engelwortelplantjes aan de waterkant afgeknaagd. Weet iemand welk (water)dier gek is op engelwortel? Mellie's bramenstekje overleeft het daar in de buurt namelijk wel. Er staat nu een 'wildcamera' bij, maar die laat nog niks zien. Op de foto zijn nog twee van de vijf plantjes te zien (rechts), maar deze zijn inmiddels ook tot een klein stompje opgepeuzeld. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Vier van de vijf engelwortels liepen gewoon weer uit. Ik was er helemaal content mee. De wildcamera weer gepositioneerd, voor de zekerheid. Wat bleek, een paar dagen later waren de plantjes die opkwamen weer afgeknaagd. Er zit een gat ter grootte van een klein knuistje bij de waterkant, daar waar ook de engelwortels staan/ stonden. Dikke kans dat het een rat is. Maar wat voor rat? De wildecamera stond helaas te hoog afgesteld, dus zekerheid heb ik nog niet. Goed dat de aanhouder wint, de lens staat nu naar beneden gericht. Tijd zal het leren wie of wat het engelwortelmonster is! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Engelwortel is een dapper plantje, ik zag net dat twee van de vijf nu weer hun best doen om op te komen. De wildcamera staat weer beter afgericht, dus het is nu wachten op een heterdaadje. (Ondertussen ben ik driftig aan het zoeken naar lok- en vangmiddelen voor de bruine rat. Ik vermoed dat dat de dader is. Het blijkt een slim beestje te zijn...) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 Omdat ik niet teveel offtopic wil gaan, hier het heterdaadje, in een nieuw draadje: https://www.moestuinforum.nl/de-bruine-rat-t22551.html. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Zijn er meer bekend met deze plant? Ik heb m in mei geplant en hij is nu ong 70 cm hoog vermoed ik. Ik was even benieuwd of ‘tie de winter overleefd / of er iets gedaan moet worden ter bescherming. Ik vermoed van niet. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts