Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even voorstellen.

Al enige jaren haal ik via Google ontzettend veel info van dit forum af en lurk ik hier en daar met veel plezier op de achtergrond mee.

Nu, bijna een jaar na onze verhuizing naar een huis met ruime tuin, zijn we bezig de tuin (14x5 a 8 m) om te bouwen tot eetbare tuin. Langs de rechter zijkant een vierkante moestuin border gemaakt van ongeveer 10 meter diep. Daaruit van de zomer ondanks het verstoorde evenwicht (tuin is door verkoper bijna volledig platgespoten geweest, er komt eindelijk onkruid op) redelijk kunnen eten. De moestuinbak Is ongeveer een halve meter hoog en opgevuld met snoeiafval, verse grond, compost etc, beetje een hugelcultur concept op achtertuin schaal.De rest van de tuin wil ik zoveel mogelijk opvullen met vaste eetbare planten als wilde rucola, zeebiet, lathyrus en groot en kleinfruit. Veel diversiteit Is daarin de wens.

Midden op het grasveld staat een perenboom die daar voor schaduw moet gaan zorgen.

Langs de linkerkant Is er nog een 2 meter diepe border waarin vooralsnog een rododendron en hortensia staan en er stond een bijna 1,5 meter dikke coniferen Haag van 8 meter lang. Die Haag Is nu (op de stammen na) weg. Ik wil daar in de plaats leibomen gaan kweken als groen afscheiding. Voor die leihaag heb ik tips en ervaringen nodig maar daar zal ik op het juiste forum een topic voor openen!

Moestuinborder

1472047643048113536854179031472047676.jpg

Kruidenspiraal (pas deze zomer gemaakt dus nog een beetje kaal)

1472047682673124355373440981472047706.jpg

Lege plek waar uiteindelijk een leifruithaag moet komen

1472047714061-147925099322201472047743.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...