Geplaatst: 1 september 20169 j Misschien wel leuk om hier wat recepten te verzamelen met ananaskers. Ik heb vandaag jam gemaakt (zonder suiker dus niet lang houdbaar). Ik heb de besjes eerst even fijn gemalen met een hakmolentje (staafmixer gaat ook wel denk ik) en toen opgekookt, beetje limoensap er bij en wat hele besjes voor het mooie. Nog even laten koken en dan in een schoon wekpotje doen. Ik heb deze jam voor aankomend weekend gemaakt, dus verder niet gewekt, maar weg gezet om af te koelen. Ik las ergens dat er wat pecine in de besjes zit en dat klopt denk ik wel. Het is een mooie substantie zonder dat ik iets toegevoegd heb.
Geplaatst: 8 september 20169 j Ik kook de besjes op, laat de pitjes bezinken en giet het sap af. Dat vul ik aan met het sap van enkele sinaasappels (of nog beter: mandarijntjes) en kook dat met geleisuiker op (volgens aanwijzingen op het pak).
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.