Geplaatst: 12 september 20168 j Hoi allemaal,Om mijn dromen te verwezenlijken ben ik een campagne op gofundme begonnen.Deze is hier te vinden: http://www.gofundme.com/23yhc9twIk zou jullie willen vragen of er nog tips voor me zijn. Dit zodat de het hopelijk een succes word Groetjes tim 12 september 20168 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 september 20168 j Dapper hoor Tim, complimenten Klein tipje: zorg dat die link werkt, zet er www. voor. Zo: https://www.gofundme.com/23yhc9tw Veel succes met het realiseren van je droom. Je verdient het P.S. Ik kan op die site niet doneren omdat ik geen creditcard heb, maar ik stuur geld op als je de eerste €5000 binnen hebt. Beloofd. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 12 september 20168 j Auteur @speets : bedankt voor de tip. Heb het direct aangepast ik hou je dr aan! Enig idee hoe ik mezelf het best kan promoten zodat mensen me kunnen vinden en de actie gedeeld word?Groetjes tim
Geplaatst: 15 september 20168 j Toch nog eens over nagedacht. Om te beginnen begrijp ik niet waarom je op een Amerikaanse site zit. Tenzij je veel Amerikaanse of engelstalige familie/kennissen hebt natuurlijk. Verder steken fondsenwervers veel energie in de verspreiding van hun boodschap. Dat kan bijvoorbeeld via sociale media. De doelen waar ik geld in heb gestoken, hebben bijvoorbeeld een mooie website en een facebookpagina, die ze ook goed up-to-date houden. Daarin wordt niet alleen het doel van de donatie beschreven, maar ook een uitgebreid en concreet plan van aanpak, zodat mensen ervan overtuigd raken dat het geld ook echt in het project gestoken wordt en dus niet bij het huishoudgeld terecht komt. En natuurlijk nog van alles eromheen om het aantrekkelijk te maken en mensen enthousiast te krijgen. En dan zouden je facebookvrienden dat weer moeten delen. Ofzo... maar daar heb ik geen verstand van Er is geloof ik ook altijd(?) een tegenprestatie. Van een verwendag voor donateurs tot gratis producten of een rentepercentage.Je zou eens rond moeten kijken hoe anderen dat doen, bijvoorbeeld op http://www.crowdfunding.nl/ of https://crowdaboutnow.nl/ en https://www.doorgaan.nl/nl Als ik jou was, zou ik me eerst uitgebreid in de materie verdiepen en intussen zelf alvast een flink bedrag bij elkaar sparen. En dan over een paar jaar, als je wat ouder bent en de nodige ervaring hebt opgedaan, goed beslagen ten ijs komen, liefst met alvast een begin van je project.Als je bijvoorbeeld in je werving schrijft dat je zelf al de helft bij elkaar hebt gespaard met vakkenvullen en 5 krantenwijken (ik noem maar wat ) en dat je al een bescheiden kwekerij gerealiseerd hebt (foto's!), komt dat al heel anders over. En dan kun je bijvoorbeeld schrijven/vertellen (met een betere mic!) dat je via crowdfunding geld wilt ophalen voor uitbreiding, met iets concreets, bijvoorbeeld een kas. En dan kun je de donateurs een open dag in het vooruitzicht stellen met bijvoorbeeld een hapje en een drankje en/of (gratis) stekjes. Of zo. Je bent heel gedreven, maar ook nog heel jong. Ik weet niet (meer) hoe lang je al kruiden kweekt, maar je moet natuurlijk wel de nodige ervaring opbouwen en ze bijvoorbeeld ook de winter door kunnen krijgen. Neem enkele jaren de tijd om ervaring op te doen, alles goed te bestuderen en te overdenken, en heb nog een paar jaar geduld. En zoek iemand in jouw buurt die je hiermee kan helpen. Veel succes! Chris "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 september 20168 j Auteur Bedankt voor je tipsHet is zeker waar. Het probleem zit hem in het sparen. Ik kan door autisme en andere oorzaken zoals de grote hoeveelheid stress geen bijbaan nemen. Dit omdat school dan niet meer lukt.Ik ben dit jaar op school verder onderzoek aan het doen. Hier heb ik óók weer geld voor nodig. Ik moet dan namelijk een kas en kweeklampen. Potten en andere kweekbenodigdheden kopen. Hier heeft de school geen budget voor. Dat maakt de situatie erg lastig.Probeer momenteel om sponsoring te regelen maat snap ook dat dat zelf voor bedrijven wat veel gevraagd is.Groetjes tim
Geplaatst: 16 september 20168 j De tips die speets zegt, zijn zeer nuttig. Ik ging in eerste instantie niet reageren omdat het mij niet genoeg geloofwaardig overkomt. Ik zie de passie niet terug in het filmpje ( verwacht eerder dan een filmpje waarin ik jou bezig zie met kruiden zaaien, stekken, kweken gedurende lente, zomer, herfst ofzo waarbij je als verteller om crowdfunding vraagt ). Ook zou ik de tekst in correct Engels erop zetten, ondanks autisme komt dit onprofessioneel over ( laten verbeteren is toch maar een kleine moeite). Meeste personen van jouw leeftijd weten nog niet exact wat ze juist willen, persoonlijk sponsor ik dan ook niet, men veranderd dan nog vlug van gedacht en wil plots iets anders proberen. Ook vaak nog niet genoeg ervaring om dit tot een succes te maken en na één jaar stopt het dan. Ik zou zeggen eerst school dan werken en sparen. Na een paar jaren werken jouw droom najagen ( eigenlijk speelt autisme daar geen rol in want is hetzelfde voor velen).Daarna proberen een rusthuis, school, bedrijf te vinden dat jouw gekweekte kruiden / groenten wilt gebruiken. Indien dat op zak, kun je nog steeds crowdfunding vragen maar met deze troeven achter de hand ( back-up van een klant, meer ervaring,....). Kom misschien hard over maar je wilt nu ook in de bedrijfswereld stappen.
Geplaatst: 16 september 20168 j O, nu wordt het een stuk duidelijker: je hebt geld nodig voor een schoolproject en niet voor een eigen bedrijfje.Maar dat roept ook weer veel nieuwe vragen op Zoals: als je nu al te gestresst bent om een bijbaantje te nemen, dan is het denk ik niet verstandig om te streven naar een eigen bedrijf. Ik denk niet dat dat haalbaar is, zeker niet met alleen kruiden. Daar komt veel meer bij kijken dan alleen tuinieren. Hoe kom je bij dat enorme bedrag? Heeft de school dat berekend? En zo ja: hoe dan?Ik begrijp wel dat dat niet alleen voor een kas is, maar voor de helft van dat geld heb je al een flinke kas. En waar komt die kas te staan? Bij de school? En wat gebeurt er dan mee als jij van school bent? Je hebt - neem ik aan - geen eigen lapje grond, dus waar moet je er dan mee heen? Ook vraag ik me af of het niet handiger en goedkoper is om een - zelfgebouwde? - tunnelkas te nemen, zie de handleidingen. Of zoek een kwekerij met kas in jouw omgeving en kijk, met hulp van je begeleider, of je daar niet een en ander kunt uitvoeren van de zaken die jou voor ogen staan, eventueel tegen vergoeding. Je kent De Es toch wel hè? Die hebben een hele grote kas. Misschien mag je daar een stukje van huren voor - ik zeg maar wat - €1000. Dan ben je veel goedkoper uit en dat zou een hoop gedoe schelen. Er is vast wel meer te verzinnen bij jou in de buurt: kijk ook eens hier.Dan doe je de nodige contacten op en wie weet mondt dat dan vroeg of laat wel uit in een betaalde baan. Want de passie is er wel, dat is mij in elk geval wél duidelijk Het wordt nu allemaal wel erg persoonlijk, dus misschien is het beter om verder te praten via PB. Nog een tip: documenteer alles wat je aan het doen bent op tuingebied, thuis en in die gemeentetuin, met vooral ook veel foto's. Dat kan later van pas komen als je gaat solliciteren. En tot slot: autisme is geen ziekte. Vroeger zei men dan dat iemand sociaal onhandig was, of onaangepast. Jij hebt nu een 'etiket' gekregen, maar laat je niet aanpraten dat je daardoor geen werk zou kunnen vinden hoor! Autisme is een heel breed begrip en er zijn legio autisten die gewoon werken, al of niet in een aangepaste baan "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 18 september 20168 j Goede feedback van Speets doe er je voordeel mee en heel veel succes. https://www.deblijehoeve.nl/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.