Jump to content

Wat te doen met een meloen?

MickD

Recommended Posts

Beste lezers,

Ik heb deze vraag al eerder gesteld in een forumpost van iemand anders en ik denk dat ik beter een nieuw topic kan starten.

Ik heb buiten een Sugar Baby plant staan, het is de eerste keer voor mij dat ik een watermeloenplant heb. Hij staat op een balkon op 3 hoog waar als de zon schijnt altijd zon is. Er zit een meloen aan van ongeveer 13 cm doorsnede. Gezien het snachts erg koud wordt, wat kan ik het beste doen? Ik merk dat de grotere bladeren langzaam afsterven, het zou zonde zijn als hij kapot gaat door de kou!

1zmyplg.jpg

1495loj.jpg

Vriendelijke groet,

Mick

Hoi Dennis,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee hoelang hij er al ligt. Ik was mijn moestuin aan het opruimen voor de winter en hij lag in een hoekje achter een andere plant

Ik gok gezien afstand van de meloen tot het einde van de 'tak' dat het inderdaad een maand of 2 is.

Hij is alleen niet zo groot. Is dat niet erg?

Groet Mick

De regel voor oogsten die ik aan houd is kijken of er barstjes zitten op de plek waar de steel aan de meloen vast zit.

Zijn er barstjes dan is hij rijp.

Een meloen die nu nog buiten staat die heeft geen groei meer door de kou en is alleen nog bezig met afsterven.

Groetjes,

Bram

Oke duidelijk. Bedankt voor de reacties, ik ga hem er zo afhalen.

Is het verstandig om hem nog even binnen te laten "rijpen"? Er zitten namelijk geen barstjes op de plek waar de steel aan de meloen vastzit.

Alvast bedankt voor het meedenken.