MickD Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Beste lezers, Ik heb deze vraag al eerder gesteld in een forumpost van iemand anders en ik denk dat ik beter een nieuw topic kan starten. Ik heb buiten een Sugar Baby plant staan, het is de eerste keer voor mij dat ik een watermeloenplant heb. Hij staat op een balkon op 3 hoog waar als de zon schijnt altijd zon is. Er zit een meloen aan van ongeveer 13 cm doorsnede. Gezien het snachts erg koud wordt, wat kan ik het beste doen? Ik merk dat de grotere bladeren langzaam afsterven, het zou zonde zijn als hij kapot gaat door de kou! Vriendelijke groet, Mick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisUtrecht Posted October 26, 2016 Share Posted October 26, 2016 Hoe lang hangt de meloen er al aan? 60 dagen na het vrucht beginsel oogsten doe ik ongeveer. Tot nu toe altijd goede smaak. Veel meer suiker gaat hij niet meer maken denk ik. Groeten Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickD Posted October 26, 2016 Author Share Posted October 26, 2016 Hoi Dennis, Bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee hoelang hij er al ligt. Ik was mijn moestuin aan het opruimen voor de winter en hij lag in een hoekje achter een andere plant Ik gok gezien afstand van de meloen tot het einde van de 'tak' dat het inderdaad een maand of 2 is. Hij is alleen niet zo groot. Is dat niet erg? Groet Mick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted October 27, 2016 Share Posted October 27, 2016 De regel voor oogsten die ik aan houd is kijken of er barstjes zitten op de plek waar de steel aan de meloen vast zit.Zijn er barstjes dan is hij rijp. Een meloen die nu nog buiten staat die heeft geen groei meer door de kou en is alleen nog bezig met afsterven. Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickD Posted October 27, 2016 Author Share Posted October 27, 2016 Oke duidelijk. Bedankt voor de reacties, ik ga hem er zo afhalen. Is het verstandig om hem nog even binnen te laten "rijpen"? Er zitten namelijk geen barstjes op de plek waar de steel aan de meloen vastzit. Alvast bedankt voor het meedenken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts