appelvrouw Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Doe wat meer met pompoen!Volgende week is het in België de week van de smaak.Als bijna Belg wil ik daaraan meedoen met de pompoen. Ik heb al eens eerder een pompoendiner gemaakt waarbij alle gangen pompoen bevatten, dit oude menu wil ik nog even afstoffen en opnieuw serveren aan een groepje buren. Wie doet er mee aan het diner Potimarron? En zo ja wat maak je? Foto`s? Op mijn (nieuwe) blog zet ik de recepten van een 4 gangendiner neer, maar ik zou ook andere gerechten kunnen maken..alles behalve pompoensoep Het eerste gerecht is pompoenbrood met pompoenpitpesto: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Aan mij heb je niks, want ik teel geen pompoenen, maar wat ziet dat er lekker uit zeg! En wat een leuk idee om zo'n pompoendiner te maken, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 Oh, leuk! Ik heb nog veel pompoenen, ben gek op pompoensoep, maar een beetje afwisseling hoort er ook bij. Kortom, ik ga wel meedoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 Oo ik heb met de kinderen van mijn werk lekker bladerdeeg broodjes gemaakt maar geen foto. Maar een paar weken wert mij nog steeds gevraagd en gezecht dat de broodjes lekker waren. Waarnemer maken wij ze weer juf. En zo ook met mijn pompoen koekjes al eens eerder hier op het forum. Dit jaar niet zo veel pompoenen. Maar wel lekkers gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Oh Pippi kan ook met gekochte pompoen hoor. Leuk Flup, ik ben benieuwd wat je maakt. Simone als je toch nog een recept hebt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 Pepita's als amuse vooraf bij een aperitiefje? zie pompoenzaden-roosteren-t15344.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Ja lekker!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Ik heb het recept van pompoenpaté op het nw blog gezet. Met oude foto. Zelf vind ik dit een echte aanrader, en verrassing van smaken. Ik ben benieuwd wat mijn gasten er van de week van zullen vinden.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 10, 2016 Author Share Posted November 10, 2016 Iemand er al iets van gemaakt? Ik maak vaak pompoenpuree van een stukje dat over is van de soep bv. Heel gemakkelijk aan te passen aan de andere gerechten van de dag. Ook de pompoencake heb ik op het blog gezet, morgen zet ik er madeleines met pompoen op..zoo lekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted November 10, 2016 Share Posted November 10, 2016 Ik zag dat in de Hallo van de Jumbo ook weer een aantal pompoen recepten stonden. Heb het boekje wel mee naar huis genomen maar nog geen tijd gehad om te kijken welke recepten er precies in stonden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Je gaf wel aan geen pompoensoep, maar een van mijn lievelingspompoensoepen wil ik toch delen!Dat is pompoen met pepermunt en geitenkaas. Echt zooooooo verrukkelijk! Gewoon soep maken zoals je gewned bent (denk ik...!) en een paar takjes pepermunt erbij. Alles pureren en vervolgens serveren met geitenkaas en wat blaadjes verse munt. Helemaal geweldig, een klein cadeautje voor je smaakpapillen! De mijne gaan er in elk geval altijd vrolijk van fluiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 Dank je wel Mellie.Woensdag ga ik het pompoendiner maken voor enkele vrienden! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2016 Author Share Posted November 18, 2016 Het pompoendiner was een succes!Het brood iets te droog, iets meer puree erbij de volgende keer denk ik.Vandaag in het klein met wat restjes van de cake en een nw recept van Yvette van boven: Beestloze pastei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts