Jump to content

Pompoendiner..

appelvrouw

Recommended Posts

Doe wat meer met pompoen!

Volgende week is het in België de week van de smaak.

Als bijna Belg wil ik daaraan meedoen met de pompoen. Ik heb al eens eerder een pompoendiner gemaakt waarbij alle gangen pompoen bevatten, dit oude menu wil ik nog even afstoffen en opnieuw serveren aan een groepje buren.

Wie doet er mee aan het diner Potimarron? En zo ja wat maak je? Foto`s?

Op mijn (nieuwe) blog zet ik de recepten van een 4 gangendiner neer, maar ik zou ook andere gerechten kunnen maken..alles behalve pompoensoep

Het eerste gerecht is pompoenbrood met pompoenpitpesto:

pompoen750091478378521.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Oo ik heb met de kinderen van mijn werk lekker bladerdeeg broodjes gemaakt maar geen foto. Maar een paar weken wert mij nog steeds gevraagd en gezecht dat de broodjes lekker waren. Waarnemer maken wij ze weer juf. En zo ook met mijn pompoen koekjes al eens eerder hier op het forum. Dit jaar niet zo veel pompoenen. Maar wel lekkers gemaakt.

Iemand er al iets van gemaakt? Ik maak vaak pompoenpuree van een stukje dat over is van de soep bv. Heel gemakkelijk aan te passen aan de andere gerechten van de dag.

Ook de pompoencake heb ik op het blog gezet, morgen zet ik er madeleines met pompoen op..zoo lekker!

pompoen295781478770015.jpg

pompoen599521478770025.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Je gaf wel aan geen pompoensoep, maar een van mijn lievelingspompoensoepen wil ik toch delen!

Dat is pompoen met pepermunt en geitenkaas. Echt zooooooo verrukkelijk! Gewoon soep maken zoals je gewned bent (denk ik...!) en een paar takjes pepermunt erbij. Alles pureren en vervolgens serveren met geitenkaas en wat blaadjes verse munt. Helemaal geweldig, een klein cadeautje voor je smaakpapillen! De mijne gaan er in elk geval altijd vrolijk van fluiten