Ilona_ Geplaatst: 12 december 2016 Geplaatst: 12 december 2016 Hallo iedereen! Ik zwerf inmiddels al een paar weken rond op dit forum, en vond het wel eens tijd om uit de schaduw te stappen om zelf ook eens iets bij te dragen (maar aangezien mijn geringe praktijkervaring vooral veel te leren) Ik kom uit een dorp ten oosten van Zwolle. Ik heb al 19 rondes om de zon meegemaakt, studeer voeding, biologie en gezondheid(een zijtak van toegepaste biologie) en ben nieuwschierig tot vervelens toe. Ik ben sinds het begin van de herfst dit jaar erg geinteresseerd geraakt in plantenteelt en moestuinieren. Vreemd seizoen om daar mee te beginnen, ik weet het. Dit is vooral te danken aan het feit dat ik het idee heb dat ik dit jaar op mijn studie te weinig leer over planten en de praktijk nogal tekortschiet, dus zelf maar aan de slag ga. Aangezien er weinig geplant kan worden in deze periode ben ik maar plannen gaan maken voor het voorjaar. Ik hoop dus dat ik tegen die tijd voldoende vrije tijd heb om me in de tuin uit te leven! Ik zou niet weten wat ik verder moet vertellen, dus ik laat het hier maar bij. Ik hoop dat ik en mijn (geplande) moestuintje hier goed zullen aarden Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2016 Geplaatst: 12 december 2016 Welkom hier Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
advanbrunschot Geplaatst: 12 december 2016 Geplaatst: 12 december 2016 Welkom op dit hulpvaardige forum. Quote
harms1 Geplaatst: 12 december 2016 Geplaatst: 12 december 2016 Ja welkom, en wat een leuk verhaaltje Ilona! [WHITE SMILING FACE] Quote
Charly Geplaatst: 12 december 2016 Geplaatst: 12 december 2016 Welkom hoor! Benieuwd of je vanuit je studie interessante nieuwe inzichten kunt toevoegen her en der. Quote wees bevriend met kleine dingen
Ilona_ Geplaatst: 12 december 2016 Auteur Geplaatst: 12 december 2016 Bedankt voor het warme welkom iedereen! ik hoop dat ik inderdaad nog veel interessante dingen opsteek ik ben nog wel aan het kijken of ik nog over kan stappen op de generieke toegepaste biologie, het gaat me nu iets te veel de lifestyle coach richting op Volgend jaar staan twee stages gepland, met een beetje geluk mag ik dan echt op onderzoek uit Quote
RobO Geplaatst: 13 december 2016 Geplaatst: 13 december 2016 welkom en ik ben ook nieuwsgierig naar je opleiding, staat er ergnes een curriculum online? Quote
Ilona_ Geplaatst: 13 december 2016 Auteur Geplaatst: 13 december 2016 Ik zal even voor je kijken zodra ik op school aangekomen ben en mijn laptop erbij kan pakken RobO, daarvoor is een klein scherm toch niet ideaal De studies zijn beide op Aeres Hogeschool in Almere (tot vorig jaar heette het vilentum, iets met een fusie ofzo) er is ook een locatie in dronten, maar daar is deze studie voor zover ik weet niet beschikbaar. Anyway, je hoort over een uurtje meer Quote
Ilona_ Geplaatst: 13 december 2016 Auteur Geplaatst: 13 december 2016 Jaar 1Ecologie en leefomgevingBouw, functie en gedragVoeding en gezondheidPlanten en gezondheid Jaar 2Eigen onderzoekSalutogeneseGezondheid en maatschappijIntegraal project Jaar 3 *HalfjaarstageBuitenlandstage Jaar 4KeuzeminorKeuzeminorBedrijfsopdracht en afstudeerscriptie* Kiezen van afstudeerprofiel: voeding, mens of plant Dit zijn de dingen die aan bod komen in mijn studie, je krijgt ook veel te maken met wetenschappelijk onderzoek en moet ook eigen onderzoeken opstellen. Ik vond zelf het eerste jaar het leukst, dit jaar wat minder Quote
RobO Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 (aangepast) dank, heb even gekeken, interessante opleiding maar idd een hoog "coach" gehalte (heb een dochter die net microbioloog is geworden in Wageningen, is een very hot topic, niks coach... maar onderzoek) 16 december 2016 aangepast door Gast Quote
pippi Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Ilona, welkom op het forum en veel plezier met je tuintje! Quote
RobO Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 (heb een dochter die net microbioloog is geworden in Wageningen, is een very hot topic, niks coach... maar onderzoek) ennuh, als het mag...ze heeft een onderzoek naar darmbacteriën gedaan en een boekje geschreven...als jullie willen kunnen jullie op haar cover stemmen : Janneke Quote
Johmir Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Welkom Ilona en succes met je studie! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.