Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen!

Ik zwerf inmiddels al een paar weken rond op dit forum, en vond het wel eens tijd om uit de schaduw te stappen om zelf ook eens iets bij te dragen (maar aangezien mijn geringe praktijkervaring vooral veel te leren)

Ik kom uit een dorp ten oosten van Zwolle. Ik heb al 19 rondes om de zon meegemaakt, studeer voeding, biologie en gezondheid(een zijtak van toegepaste biologie) en ben nieuwschierig tot vervelens toe.

Ik ben sinds het begin van de herfst dit jaar erg geinteresseerd geraakt in plantenteelt en moestuinieren. Vreemd seizoen om daar mee te beginnen, ik weet het. Dit is vooral te danken aan het feit dat ik het idee heb dat ik dit jaar op mijn studie te weinig leer over planten en de praktijk nogal tekortschiet, dus zelf maar aan de slag ga.

Aangezien er weinig geplant kan worden in deze periode ben ik maar plannen gaan maken voor het voorjaar. Ik hoop dus dat ik tegen die tijd voldoende vrije tijd heb om me in de tuin uit te leven!

Ik zou niet weten wat ik verder moet vertellen, dus ik laat het hier maar bij. Ik hoop dat ik en mijn (geplande) moestuintje hier goed zullen aarden

Geplaatst:

Bedankt voor het warme welkom iedereen!

ik hoop dat ik inderdaad nog veel interessante dingen opsteek ik ben nog wel aan het kijken of ik nog over kan stappen op de generieke toegepaste biologie, het gaat me nu iets te veel de lifestyle coach richting op

Volgend jaar staan twee stages gepland, met een beetje geluk mag ik dan echt op onderzoek uit

Geplaatst:

Ik zal even voor je kijken zodra ik op school aangekomen ben en mijn laptop erbij kan pakken RobO, daarvoor is een klein scherm toch niet ideaal

De studies zijn beide op Aeres Hogeschool in Almere (tot vorig jaar heette het vilentum, iets met een fusie ofzo) er is ook een locatie in dronten, maar daar is deze studie voor zover ik weet niet beschikbaar.

Anyway, je hoort over een uurtje meer

Geplaatst:

Jaar 1

Ecologie en leefomgeving

Bouw, functie en gedrag

Voeding en gezondheid

Planten en gezondheid

Jaar 2

Eigen onderzoek

Salutogenese

Gezondheid en maatschappij

Integraal project

Jaar 3 *

Halfjaarstage

Buitenlandstage

Jaar 4

Keuzeminor

Keuzeminor

Bedrijfsopdracht en afstudeerscriptie

* Kiezen van afstudeerprofiel: voeding, mens of plant

Dit zijn de dingen die aan bod komen in mijn studie, je krijgt ook veel te maken met wetenschappelijk onderzoek en moet ook eigen onderzoeken opstellen.

Ik vond zelf het eerste jaar het leukst, dit jaar wat minder

Geplaatst: (aangepast)

dank, heb even gekeken, interessante opleiding maar idd een hoog "coach" gehalte

(heb een dochter die net microbioloog is geworden in Wageningen, is een very hot topic, niks coach... maar onderzoek)

aangepast door Gast
Geplaatst:

(heb een dochter die net microbioloog is geworden in Wageningen, is een very hot topic, niks coach... maar onderzoek)

ennuh, als het mag...ze heeft een onderzoek naar darmbacteriën gedaan en een boekje geschreven...als jullie willen kunnen jullie op haar cover stemmen : Janneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...