Pieter16 Geplaatst: 14 december 2016 Geplaatst: 14 december 2016 Hallo, Bij Vreeken verkopen ze White giant bollen. Ik heb wel interesse hierin alleen vraag me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben. Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Waaslander Geplaatst: 18 december 2016 Geplaatst: 18 december 2016 Mag ik vragen met welk doel je deze zou zetten ? Voor de sier of als groente (waar het hier ook onder geplaatst staat) bol blad en bloem zouden eetbaar zijn ? 2.95 euro voor 1 bol vind ik zelf nogal prijzig voor bollen met diameter 3 tot 6 cm hoe in de beschrijving sta ? Of zijn ze groter want bij de aangeboden bollen zetten ze bolmaat 20/+ maar 6cm diameter kom ik 18.8495559215 cm omtrek uit .Leveringsmaanden september t/m november zijn ze nu nog leverbaar ? En in mei bloeien vermoed dat ze dan dringend de grond in moeten . Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Je geeft zelf al het antwoord. Het is nogal kostbaar om op te eten. Ze zelf gaan vermeerderen voor op te eten lijkt mij ook erg arbeidsintensief. Ik denk dat je er meer aan hebt als sierplant. Quote
Pieter16 Geplaatst: 20 december 2016 Auteur Geplaatst: 20 december 2016 In Iran worden ze gegeten. Het is een eetbaar gewas welke volgens mij ook door zaad vermeerderd kan worden. Mijn vraag was of iemand er ervaring mee heeft. Hij is inderdaad erg prijzig en er is een goedkoper alternatief namelijk de mount everest. Deze wordt dan weer als siergewas verhandeld terwijl die tot dezelfde soort hoort...lastig. Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
weknow Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Voor zover ik weet zijn alle planten van het geslacht allium eetbaar.Eetbaar wil overigens niet altijd zeggen dat ze ook echt lekker zijn of de moeite waard om (hier) te kweken. Er zijn heel wat alliums die zich hier wel bewezen hebben. Zou ik eerst eens naar kijken...... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Waaslander Geplaatst: 21 december 2016 Geplaatst: 21 december 2016 Hij is inderdaad erg prijzig en er is een goedkoper alternatief namelijk de mount everest. Deze wordt dan weer als siergewas verhandeld terwijl die tot dezelfde soort hoort...lastig.Een experimentje 1 of enkele bollen kopen en zaden oogsten en dan zaaien en kijken na hoeveel tijd je grote bollen heb ? Olifanten knoflook broedbollen naar grote bollen met partjes doen er ook meer dan 1 jaar over .Als ze bloemen zijn het blikvangers in de tuin en zijn goed voor de insecten . Vind het zelf ook het interessantste af en toe een experimentje . Quote
Pieter16 Geplaatst: 28 december 2016 Auteur Geplaatst: 28 december 2016 Als die in bloei staat en hij maakt zaad, ga ik dat opvangen en uitzaaien. Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Pieter16 Geplaatst: 4 januari 2017 Auteur Geplaatst: 4 januari 2017 Waaslander, om nog even terug te komen over het vermeerderen. Ze schijnengemakkelijk te zaaien. Dan van zaad tot bloei duurt dan 4 jaar. Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.