Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foliekas maken: in tweeën delen?

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo,

Mijn handige (timmer) man wil voor mij een foliekas/ tunnel bouwen.

Ik had me bedacht om de kas in tweeën te delen. Enerzijds om paprika, pepers etc in te zetten die het graag warm willen hebben en een hoge(re) luchtvochtigheid aan kunnen. En aan de andere kant bijvoorbeeld komkommer etc die daar niet/ veel minder van houden.

Het idee is om dan bij het "koelere" deel dus continu meer te luchten (behalve bij aanvang van het seizoen).

Ik vraag me af of iemand dat heeft, hoe werkt dat,wat zijn de voor- en/of nadelen?

Kortom: is het een goed plan?

Grt Marieke

Geplaatst:

Mijn ervaring met een foliekas is dat je continu veel moet luchten, omdat ze sowieso veel vochtiger blijven dan een gewone kas. Omdat je waarschijnlijk geen dakramen zult hebben, is de enige manier om goede beluchting te krijgen het hebben van ramen tegenover elkaar (aan beide kopse kanten). Als je de kas in tweeën wil delen, probeer dan te voorkomen dat je de luchtstroom tussen de twee kopse kanten blokkeert. Misschien door (een deel van) een zijkant af te schermen voor paprika's en pepers. Le wel op dat het daar dan niet te vochtig wordt, dat gebeurt erg snel bij foliekassen.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je.

Ik kan 'm laten maken zoals ik zelf wil, vandaar dat ik nu over een aantal zaken aan het nadenken ben. Ramen boven of aan de zij/achterkant kan dus wel en gaan er ook komen.

Ik wil graag de ervaringen/ tips en trucs van anderen gebruiken.

Ben benieuwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.