SofieDilien Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Beste Ik ben een eerstejaarsstudent Chemie aan de Hoge School Gent en samen met mijn projectgroep werk ik een project uit rond compost. Het project gaat over de composteerbaarheid van drie verschillende soorten plastic bekers. Daarom moeten we zelf een kleine composthoop maken. Aangezien we slechts 7 weken de tijd hebben om waarnemingen te doen, moeten we dus een zeer actieve composthoop creëren. We hebben ook maar één moment dat we bij onze compost mogen controleren en eventueel bijsturen. Heeft u ideeën waardoor we dit kunnen realiseren? Wilt u, of weet u iemand die ons wil helpen met dit project of eventuele vragen wil beantwoorden? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Zoek eens op Hot composting op YouTube. Wanneer je een hoop maakt van 1 kuub in de juiste verhoudingen groen en bruin, hem goed bevochtigt en regelmatig keert wordt hij echt heet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 kijk hier eens na naar mijn idee de snelste manier van compost maken gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 mag er kippenmest bij? maak een flink geisoleerde bak van zeg een halve kuub, 50%groen, 50% bruin, kippenmest enm die bekers natuurlijk in snippers; binnen 3 dagen stoomt de hoopof evt verse paardenmest met urine stro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts