Claudia69 Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Ik heb gisteren twee zwarte bessen van het ras 'noir de bourgogne' gekocht bij Ecoflora in Halle, maar volgens Franstalige websites blijkt die 'autostérile' dus niet zelfbestuivend te zijn. Wil dat zeggen dat ze totaal geen vrucht zullen dragen als ik er niet nog een andere soort zwarte bes bij plant, of is de opbrengst gewoon lager als ik dat niet zou doen? Quote
Bit Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Voor wat het waard is hoor, ben ik dus echt niet zeker. Maar mijn vertaler op de pc zegt : autostérile = zelfsterielzelfsteriel is : Planten die normaliter stuifmeel van een andere plant van dezelfde soort nodig hebben om tot vorming van zaad over te gaan worden zelf-steriel genoemd ( ook een quote ) Als je meerdere planten hebt staan, zou het dus moeten lukken. Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat een zwarte bessen soortje zichzelf niet zou bestuiven. Heb ik wel meerdere 'Cassis de Bourgogne' staan ( N-Frankrijk ) en die draagt gewoon goed. Quote
Claudia69 Geplaatst: 3 maart 2017 Auteur Geplaatst: 3 maart 2017 Bedankt Dan zou het moeten lukken. Volgend jaar of zo, het zijn nog mini plantjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.