Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke kas? Ik zoek vervanging voor die van mij voor de Lidl en vind het zonde om steeds weer een nieuwe te kopen maar zie een 'echte' met kleine kinderen die in de tuin spelen niet zo zitten Zou dit een goed alternatief kunnen zijn? 473fbeeac2763df09ac4b0c70285411c.jpg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Geplaatst:

Als je ze correct plaatst, en zelf aan de binnenzijde verstevigd en de platen vast zet met wat panlatten, zijn het best degelijke kassen die wel even kunnen staan.

Maar als je ze plaatst met alleen de standaard klemmetjes, dan zou ik het niet doen.

Geplaatst:

Dank voor je snelle reactie. Bedoel je met 'even' dat deze dan ook met twee jaar vervangen moet worden?

Geplaatst:

Ikzelf ben door vele mensen afgeraden om een polycarbonaat kas te nemen en heb nu een glazen en 3 kleine kinderen. Al dat gedoe en bekijk het topic over de stormschade maar eens dat zegt ook het een en ander...

Bij instellingen van Tapatalk kun je je onderschrift verwijderen/uitzetten. Ik vind dat heel vervelend en onzinnig dat dat steeds wordt vermeld.

Gr. Jeroen

Geplaatst:

Een kas in glas is veel steviger dan een kas in polycarbonaat.

Behalve indien de bedoeling is de kas door de kinderen te laten opbouwen, zie ik geen reden om niet te gaan voor het stevigste.

In je huis zitten ook ramen en dan ben je ook niet bang dat de kinderen zich zouden pijn doen.

Geplaatst:

Bij instellingen van Tapatalk kun je je onderschrift verwijderen/uitzetten. Ik vind dat heel vervelend en onzinnig dat dat steeds wordt vermeld.

Gr. Jeroen

Dank ga ik naar kijken, vind ik ook heel irritant.

Geplaatst:
Een kas in glas is veel steviger dan een kas in polycarbonaat.

Behalve indien de bedoeling is de kas door de kinderen te laten opbouwen, zie ik geen reden om niet te gaan voor het stevigste.

In je huis zitten ook ramen en dan ben je ook niet bang dat de kinderen zich zouden pijn doen.

Hmm op die manier er niet over nagedacht. Gevoelsmatig lijkt het glas van een kas mij veel kwetsbaarder dan een raam in huis. Maar je hebt wel een punt. Mijn zoontje rommelt wel graag bij mij rond maar van zelf opbouwen is geen sprake van.

Geplaatst:

Glas voor een kas is normaal 3mm, dat is dus wel dunner dan het glas in de ramen van je huis.

Polycarbonaat kan ook scherpe punten en randen maken als het breekt.

En de basis frames zijn minder stevig, dus de kans op wegvliegen is groter.

Ik lijk wel een poging te doen iets te verkopen en nee ik handel niet in tuinkassen.

Geplaatst:

Ik geloof dat er ook in merken onderling veel verschil zit.

https://www.moestuinforum.nl/hoe-overleeft-je-kas-de-storm-t21752.html

Maar als ik naar mijn eigen kas kijk, polycarbonaat. Die is al oud en leeft nog steeds.

Mijn opa heeft hem nieuw gekocht en minimaal 5 jaar gebruikt zonder versteviging. Gemonteerd op opsluitbandjes. Toen mijn opa stierf heeft mijn vader de kas overgenomen, daar heeft hij drie jaar gestaan. Hij heeft alleen het polycarbonaat vervangen want die waren op (dit gaat normaal 8 jaar mee, het is dus goed mogelijk dat mijn opa dat ding al richting de 8 jaar had). Verder geen verstevigingen. Daar stond hij wel wat beschut. Na drie jaar deed hij er niks meer mee dus ik mocht hem hebben.

Ik heb hem nu staan sinds begin december, hij is dus al drie keer uit elkaar geweest. Toen ik hem opzette was hij niet helemaal recht meer, ik heb dus sommige gaten moeten verplaatsen. Ik heb wel versteviging omdat ik de horror voor wil zijn, ik heb aan de binnenkant aan één zijde een lat van voor tot achter op het schuine plafond, als versteviging en waar ik de tomaten aan vast bind. Tegen de korte achterkant ook een lat. Verder heb ik geen versteviging. Hij zit vast geschroefd op opsluitbanden. En voelt aan als een huis. De versteviging is dus meer tegen het helemaal omwaaien dan het uitwaaien van panelen. Daar ben ik niet zo bang voor.

Ik kom wel uit zuid-limburg, misschien dat de extreme hier wat minder zijn. Maar goed mijn frame is dus gaat al tegen de 10 jaar. Ik weet niet welk merk ik heb. Maar er lijkt dus wel verschil te zijn.

Geplaatst:

Dank je. Heb het topic door gelezen. Ik heb mijn polycarbonate kas bij Welkoop gekocht gister. Eentje van 300 euro. Het viel mij op dat de kassen die deze vreselijke schade hadden veel 'vrijer' staan dan die van mij. Deze staat namelijk in een hoek, tegen een hok en schutting aan. Kost zon inderdaad maar staat daardoor wel meer beschut. Ik ga nog even googelen en op mp kijken maar denk dat ik deze toch eerst maar hou (wel gelijk verstevigen). Een glazen zie ik nog niet zo zitten

Geplaatst:

Heel veel plezier met je kas. Ik vond het in elkaar zetten al leuk en ook dat wanneer het regent dat je dan nog lekker door kunt met tuinieren in je kas. Lekker die knetterende regen op het dak, net vakantie in Nederland in een tent.

Geniet er van en ik zie graag wat foto's van je nieuwe project

Gr. Jeroen

Geplaatst: (aangepast)
Ik kom wel uit zuid-limburg, misschien dat de extreme hier wat minder zijn. Maar goed mijn frame is dus gaat al tegen de 10 jaar. Ik weet niet welk merk ik heb. Maar er lijkt dus wel verschil te zijn.

Laat jij hem 's winters staan of ruim je hem op?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Haha kan je hem afbreken dan voor de winter? Zou ik niet doen, de meeste zijn zoals de meubels van ikea. Prima maar niet meer uit elkaar halen.

Ik breek dus niks af, gebruik et eerder voor opslag zomerspullen, zoals planten tijdens vorst of tuinmeubels.

Geplaatst:

Haha ik vraag het omdat de verkoper opperde dat dit misschien slim zou zijn, leek mij zwaar onhandig en wellicht ook niet bevorderlijk voor de kas (kan ook daardoor kapot gaan lijkt mij). Daarom dacht ik hier eens horen

Geplaatst:

Die verkoper heeft natuurlijk hier mee gelezen whoehoehoehoeee

In ieder geval minder kans dat hij weg waait.

Maar gewoon laten staan en misschien dat een beetje extra verstevigen geen kwaad kan. Zie daarvoor het andere stormschade topic.

Gr. Jeroen

Geplaatst:

Mocht je je je daar echt zorgen om maken dan zou ik de polycarbonaat platen eruit halen en de rest laten staan. Hij vangt dan geen wind meer en kan dan ook niet meer kapot gaan. Meestal gaat hij kapot doordat er lucht in de kas kan en daardoor platen eruit geblazen worden, of dat door de wind de hele kas wordt omgeduwd. Als je de platen verwijdert en hij wel vast zit aan de grond kan er niks mis mee gaan.

Maar ik zou het even aankijken, en een paar verbeteringen spreekt mij dan echt meer aan (je krijgt er een winteropslag bij zoals ik al eerder noemde). Wat ik zelf wel heel chill vind, ik heb gelukkig een garage maja die staat wel al vol. Dus de tuinmeubels moet ik altijd in de kelder zetten, dat is best een gedoe door die smalle doorgang en trap.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Nou het gaat hier met opbouwen al niet goed. Zieke kindjes en dan af en toe even tussendoor opbouwen. Wist dat niet werkt maar ja, wou zo graag. En nu dus de handleiding kwijt[LOUDLY CRYING FACE][LOUDLY CRYING FACE] Zo zwaar de pest in, overal gezocht maar niet kunnen vinden. Gevolg is dat ie nog niet staat en ik zeker te onervaren ben om zonder in elkaar te zetten [FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Geplaatst:

even naar de winkel bellen waar je hem hebt gekocht

vaak weet deze wel waar de gebruiksaanwijzing op internet is te vinden

anders op produktnaam zelf zoeken

lukt het niet plaats dan een foto van de door op dit forum

wie weet kunnen andere leden je helpen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Dank je. Al jouw tips had ik al gedaan inderdaad. Bij mijn oproepje kreeg ik nog de tip om rechtstreeks bij de leverancier te vragen en de winkel (Welkoop) gaat maandag ook nog proberen.

aangepast door Gast
  • 2 weeks later...

Jaaaa het is toch nog gelukt via de winkel duurde even maar ben zo blij Nu aan het opbouwen maar dat is ook nog wel een klus. Maar kan weer verder

aangepast door Gast
Geplaatst:

@jokejoie, je behoeft voorgaande berichten niet te citeren. Het quoten is zelfs iets verwarrend. Het is wel duidelijk dat je op voorgaand bericht reageert.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...