citroen Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Wie heeft ervaring in het gebruik van champignon mest op zandgrond ?als vervanger van stalmest . Quote
SuusP Geplaatst: 19 maart 2017 Geplaatst: 19 maart 2017 Zelf niet, maar mijn buren hebben het op de tuin aangebracht. Goed voor de bodemstructuur etc. maar heel veel voeding zit er niet meer in. Voor kolen en andere grote eters is bijmesten dus wel handig, lijkt me. P.S. ook op zandgrond hier. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 nou, hier gebruiken we het op veengrond met bijmesting van eigen compost en wat mestkorrels, werelds voor de grondstructuur, minder plak, lekker rul na een jaar of 5 gebruik lijkt me op zandgrond nóg beter! Quote
tuinLB Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Bedoel je hiermee het afvalproduct uit de champignon teelt? (waar de champignons in geteeld zijn) Dat spul hebben we jaren geleden eens in de siertuin van mijn ouders gebruikt. werd de grond mooi los en open van. (en voor de liefhebber, je kon ook nog een paar champignons plukken na een tijdje) Quote
harms1 Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Ik denk ook dat het prima kan... Misschien inderdaad nog wat extra bij mesten, afhankelijk van wat je wilt gaan kweken...Bij vijgen of bramen zal het niet één twee drie nodig zijn, bij appels, druiven, aardbeien, tomaten, enz. wèl natuurlijk...P.s. groenten weet ik niet zo veel van...heb ik zelf niet... Quote
RobO Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 champost heeft n vrij lage mestwaarde: linkje tabel halverwege de bladzijdebeetje afhankelijk van de bron lekker veel opbrengen en bijmesten bij kolen. aardappels en... linkje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.